Backpacking/Extremsports (Autumn)

Send application

Your half year with the best of both worlds! Travels full of adrenaline rushes and experiences with a group that wants to push themselves. Surf, trail biking, canyoning, rafting, wake, kite and more!

Kombiner reiser og ekstremsportaktiviteter. En svært aktiv hverdag med masse forskjellig action, og medelever som er motiverte for nye opplevelser.

Backpacking/studieturer

Ekstremsport

Du får prøve flere ulike ekstremsportaktiviteter.

Du får grunnleggende opplæring i utstyr, teknikk og sikkerhet av skolens lærere, og innleide profesjonelle instruktører.

På linja får du utfordre deg selv med utgangspunkt i ditt nivå i de forskjellige aktivitetene.

Rafting i Sjoa

Mandatory: Yes

Price: Included in course price

Sjoa byr på herlige raftingopplevelser. Du får grundig instruksjon av grunnleggende padle- og sikringsferdigheter, før vi tar fatt på klassiske partier som «Golfstrømmen», «Canyonen» og «Kinahullet». Elva gjør sitt beste for å kaste deg ut av flåten dersom du ikke er på vakt eller jobber på lag med teamet ditt.

Surfetur til Jæren

Mandatory: Yes

Price: Included in course price

Området er kjent for sine lange sandstrender, og Borestranda er en av Norges hotteste surfedestinasjoner. Her får du god opplæring i grunnleggende surfeteknikk.

At the folk high school, you can study almost anything – from arts to extreme sports, and everything in-between. The goal is what’s in Norwegian called "danning". A good translation might be "formation".

You will get the oportunity to develop, challenge yourself and your values, and form lasting relations. All without the pressure of grades or exams.

Key terms for the school year are

• Reflection
  • Equality
  • Tolerance
  • Respect
  • Democracy
  • Culture.

We offer full-year courses, half-year course fall and half-year course spring, and our students average at the age of 19. The majority comes from Nor­way, but many others come from Europe and beyond.

Read more about the school at elverumfhs.no.

Courses at the school

Send applicationAbout the schoolSchool web page