- Torshus folkehøgskule
- Telefon: 72 47 98 50
- E-post: torshus@torshus.com
- Kurslengde: Helårskurs
- Studietur for linja: Spillutvikling i Skandinavia
- Studietur for skolen: Fellestur til Songlia, Statsraad Lehmkuhl til Shetland
- Verdigrunnlag: FrilyntDe frilynte folkehøgskolene har verdigrunnlag som ikke tar utgangspunkt i ett bestemt livssyn. De vil gjerne ha elever med ulike interesser og livssyn.
-
Tilbyr: Vegetar, veganDe fleste skoler tilrettelegger for matallergier og andre behov. Ta gjerne kontakt med skolen.
- Sted: Orkdal i Orkland kommune
- Linjefag: 15 timer/uke
- Pris: fra 127 000,-
- Følg linja på Facebook
- Følg linja på Instagram
- Følg linja på Youtube
Vil du ta et dypdykk i noe du brenner for og få en forsmak på hvordan det er å starte din egen bedrift? Har du spillutviklingserfaring og en spill-idé du har lyst til å realisere? Reisa starter her!
På denne linja vil du ha mulighet til å jobbe sjølstendig med dine egne prosjekt, produsere dine egne digitale assets og legge dem ut for salg, men også arbeide i et kreativt fellesskap sammen med andre med de samme interessene og det samme engasjementet som deg. Et år på Spillgründer gjør deg sterkere og gir erfaringer du kan ta med deg videre i livet både som sjølstendig næringsdrivende og som arbeidstaker.
Vi skal drive med:
- Ungdomsbedrift/Studentbedrift
- Pitching av idéer for næringslivet, nytenking, hvordan bruke spillteknologi til andre formål enn spill
- Alt fra konseptutvikling til mobile løsninger og fullskala dataspill
- Spilltesting i dybden
- Dokumentasjon, lage et fullstendig game design dokument
- Lage et best mulig fundament for videre produksjon eller utgivelse
- Deltakelse på NGA, (Norwegian game awards)
Spillgründerne har "kontor" på klasserommet til Spillutviklingslinja. Det er mye god læring og bevisstgjøring i å inspirere og hjelpe mer uerfarne elever.
Vi starter med å utvikle forretningsplan med aktiviteter, kundegruppe, verdier, budsjett osv.. Når dette er klart, starter vi arbeidet med produktutvikling. Noen velger å arbeide i grupper, andre med egne prosjekt.
Etter hvert prøver vi oss på "pitching" til eksterne kunder og danne egne nettverk for deling av erfaring og idéer. Det er prosessen som er viktig, måla setter du sjøl.