Draumar du om eit variert år ute kor ein blant anna får nyte nydeleg utsikt ilag med gode venner, bære tung sekk til fjells, sitje i kajakk, gå på isbre og lage mat på bål? Då er dette linja for deg.

Allsidighet er eit ord som beskriv denne linja bra. Me bruker kvar årstid sine beste sider!

Når vinteren kjem blir det mange varierte turar på ski med dagstursekk og storsekk med telt. Me vil også variere det med f.eks hundekjøring, sove i snøhole og ta ein tur i ei blåisgrotte!

Når våren trer fram kan det vere fint med ein kanotur, klatring ute og ei solonatt under open himmel.

Vilde Solås Tjomsland har laget denne flotte filmen fra en vintertur med Friluftsliv.

I løpet av året er målet at du skal lære å ta vare på deg sjølv og trivast i ulike naturmiljø og i all slags vêr. Du vil få ei allsidig innføring i friluftsliv, og du får bidra til utvikling og læring for både deg sjølv og andre. Uansett kva erfaringsgrunnlag du har, vil du få nye opplevingar, utfordringar og ikkje minst eit sterkt samhald med turkameratane dine.

Målet vårt for ditt år på Sogndal folkehøgskule er å auke dugleiken og kunnskapen din om natur, slik at du blir tryggare og friare når du seinare skal ut i naturen aleine eller saman med venner.

Eit år du ikkje vil angre på!

I løpet av året er målet at du skal lære å ta vare på deg selv og trives i de ulike naturmiljø og under de fleste forhold. Lite eller mer erfaring, du vil uansett få nye opplevelser og utfordringer.

Dette vil du lære

• Orientering
  • Førstehjelp
  • Skredlære
  • Ferdsel på bre
  • Våttkort kurs i havkajakk
  • Kano
  • Surfing
  • Leirliv og leirbygging
  • Skiteknikk i anlegg
  • Telemarksvingar
  • Matlaging på bål og brenner
  • Turmat
  • Overnatting i gapahuk, telt, lavvo, snøhule/ igloo og under åpen himmel
  • Turplanlegging
  • Å samarbeide med andre
  • Pakke sekk
  • Klatring
  • Fjelltur
  • Jostedalsbreen
  • Topptur
  • Åleinenatt

Våre forventninger til deg

• Interessert i friluftsliv
  • Nysgjerrig
  • Ha et ønske om å være aktiv og sosial

Varighet: 10-12

Måltider pr dag inkludert: 4

Klassikaren Hardangervidda på langs er ein lang skitur der vi verkeleg får testa samhaldet, utfordra oss fysisk og oppleve nærleik till naturen over ein lenger periode. Vi lagar all mat sjølv, pulken pakkar vi i telt-lag og ruta planlegg vi ilag. Vi får utforske det fantastiske viddelandskapet når vinteren er på veg til å verte vår og dei fyrste solstrålane verkeleg varmar.

Langtur saman med menneske du har lært å stole på og blitt gode vener med, forsterkar denne opplevinga og skapar minne som varar. Undervegs på turen besøkjer vi sjølvaste Trolltunga òg!

Hemsedal

Varighet: 3 dager

Måltider pr dag inkludert: 4

I veke 3 reiser heile skulen over fjellet til Hemsedal. Vi bur i botnen av bakken, heilt perfekt for "ski inn og ski ut". Heile 3 dagar får vi i bakken for å utvikle skiteknikken og lære nye triks. Elevane blir delt inn i små grupper etter nivå, der du kan velje mellom telemark og slalom/randonnè. Nokre av instruktørane er innleigde, men det er mange lærarar frå skulen som er med! Det er to økter på dagtid med instruksjon, mens resten av tiden kan du bruke på frikøyring.

På kveldane er det god middag og sosialt i samlingsstova.

Vårcruise på Sognefjorden

Varighet: 2 dager

Måltider pr dag inkludert: 3

Mot slutten av skuleåret reise me på ein todagers båtcruise på Sognefjorden. Me har heile båten for oss sjølv, og me seglar inn i majastetiske Aurlandsfjorden og Nærøyfjorden. I vakre Dyrdal, ei veglaus grend, overnattar me for natta. I denne grenda er det gode moglegheiter for uteaktivitetar og fjelltur for dei som ynskjer det. Me bur ombord i båten, i skulehuset, og for dei meir friluftsglade, i telt. På ettermiddagen lagar me grilmat på kaien og legg opp til sosialt samvær rundt bålet om kvelden. Neste dag går me i lang på nordsia av Nærøyfjorden for å gå langs den vakre postveg stien til Styvi. Her tek me lunsjen, som er grillmat, og for dei som er ekstra tøffe, er det moglegheit for å ta seg ein dukkert i fjorden.

Tale Holsen Ivarhus

Linjelærar

Tale kan du sjå langt etter- bokstavleg talt. Ho har alltid eit mål, ein topp eller ein rekord å slå. Men når ho rosa i kjakane kjem tilbake, med eit stort smil og med den vakraste dialekt har hatt det "knakande kjekt" , må du berre smile. Om ho padlar, klatrer, spring (!) på toppar eller går på ski får ho alt til å sjå leikande lett ut. No skal ho byte ut drikkeflaska med tåteflaska eit år<3

Epost: tale@sogndal.fhs.no
Instagram: @tale_ivarhus

Fra kr 68 200,-

Inkludert

• Undervisning
  • Mat og rom på skolen
  • Studietur: Studietur Hardangervidda
    • Mat (4 måltider per dag)
Minimumspris for linja 68 200,-

Lån og stipend

Summen du må dekke selv 68 200,-
(13 640,- per måned)
Når du takker ja til skoleplassen må du betale et administrasjonsgebyr på rundt 2500 kroner. Resten av summen betaler du månedsvis gjennom skoleåret. Nærmere informasjon får du fra skolen.

Dette utstyret må du stille med selv

• Ryggsekk, minst 70 l.
  • Dagstursekk, 30-40 l.
  • Sovepose (komforttemp. - 15º)
  • Liggeunderlag (min. 14mm tjukt)
  • Skalljakke
  • Skifeller (lange)
  • Skrivesaker
  • Termos
  • Sykkel til undervisning og fritid

Me tilrettelegg for deg så godt me kan og gjør justeringer i samråd med deg.Ta kontakt med oss i god tid om du har behov for tilpasninger, eller lurer på om me kan tilrettelegge for deg.

Søk på linjaMeir om skulenSkulen si nettside

Frå bloggen

Byungdom strømmer til bygda for å gå på folkehøgskole

Storslått natur, fjell og fjord lokker. Det samme gjør lysten til å oppleve livet på bygda. Stadig flere byungdom flytter til mindre steder for å ...

Les meir på bloggen ▷

Få gratis skolekatalog i postkassa!

Få katalog med full oversikt over alle folkehøgskoler i posten. Bli kjent med skolene i ro og mak, og diskuter med venner og familie!

Bestill katalogen

Linjer som liknar denne

Work Tanzania, vår 2025

Rødde folkehøgskole – Trondheim