Folkehøgskoleklasse blir hylla av Herman Flesvig

Parodien til A-klassen er sett mer enn 30 000 ganger på YouTube. Nå vil komikeren bak Førstegangstjenesten besøke elevene.

Da elevene ved linja Aktiv, bo og fritid ved Risøy Folkehøyskole lagde underholdning til elevkvelden sin hadde de ikke sett for seg hvor stor suksessen ville bli.

Videoen med elevene sin egen versjon av den populære serien Førstegangstjenesten har nå blitt sett over 30 000 ganger på YouTube. Her kan vi se elevenes versjoner av de populære karakterene Ahre-Ketil, Tanja, Preben og Ola Halvorsen.

Videoen som du kan se under er også omtalt i lokale medier, som Agderposten.

Imponerte Flesvig

Elevene Edwin Gusland Jenssen, Sara Nistad og Tomas Gjesdal synes selv det var overraskende, men veldig gøy at så mange har sett videoen.  Det er stipendiat Silje Rønning som har laget videoen med klassen. Hun sier hun er veldig stolt av den gode jobben elevene har gjort og hvor tålmodige de har vært. Hele filmen ble produsert på bare en og en halv dag.

Elev i militæruniform

Elev Sara Nistad i rollen som sjef i postbua i Førstegangstjenesten.

Sara forteller at det kribla litt i magen da de skjønte at av mannen bak serien, komiker Herman Flesvig hadde sett parodien deres. De har også fått en videohilsen av Flesvig som forteller at han er mektig imponert over videoen deres og gjerne vil besøke dem.

Stjerner på folkehøgskolen

Det er ikke bare den kjente komikeren som digger filmen. Medelevene kommer stadig bort for å rose elevene. Familien hjemme synes også det elevene har fått til er stas.

Elev med blond parykk

Elev Tomas Gjesdal i rollen som Preben i Førstegangstjenesten.

Tomas som har rollen som vestkantgutten Preben i filmen har fått masse oppmerksomhet etter at den ble lagt ut på YouTube i starten av mars.

–  Når vi viste filmen på elevkvelden var det masse jubel og latter, det var kjempegøy! Jeg ble litt flau, men det var mest gøy! Familien min skryter også masse av videoen. Elevene på skolen kommer også bort til meg og sier den var veldig gøy og at jeg var en flink skuespiller.

Stipendiat Silje forteller at hun har venner som ser filmen flere ganger om dagen.

To elever i militærklær foran en stor hvit bygning

Elev Edwin Gusland Jenssen i en klassisk scene fra Førstegangstjenesten

Flesvig på besøk og episode 2?

I videoen til klassen sier Herman Flesvig at han gjerne vil prøve å få besøkt elevene. Stipendiat Silje sier hun skal sende ham en melding snart. Mens de venter kan det bli travelt for elevene, for ønskene om en episode 2 har allerede kommet!

Stipendiat og elev ved Risøy folkehøgskole

Silje Rønning og Mads Knudsen Blomlie som spiller Tanja i filmen.