Dette er linja for deg som synes det er vanskelig å velge. Som liker å være kreativ og har lyst å oppleve nye sider hos deg selv. Her kan du puste fritt, bli tryggere, og ha det gøy.

MULIGHETER
På Kreativ MIX får du muligheten til å være med på mange spennende ting. Du får utvikle deg med kreative og morsomme prosjekter, og teste ut alt fra redesign og teater, til maling og foto. Denne linja gir deg mange erfaringer og opplevelser som gjør at du lærer mye om deg selv og de andre. På Kreativ MIX er det en bare et stort pluss at folk er forskjellige og har ulik bakgrunn og interesser. Her kan du finne ut hva du liker, teste ut nye ting, og utvide horisonten.

MESTRING
På Kreativ MIX er din mening, og dine ønsker viktig for oss. Vi tar imot innspill, og skaper i samråd med dere et år som i størst mulig grad kan gi dere «Det beste året i ditt liv». Et godt og trygt klassemiljø er en forutsetning for at dere skal trives og vokse.

Vi tror at folk lærer mest, og har det best i et miljø som gir deg muligheten til å teste ut ting og gjøre egne erfaringer. Vi er mer opptatt av å legge til rette for gode opplevelser, og stille noen spørsmål, enn å alltid ha det riktige svaret. Vi vet at humor og arbeidsglede skaper samhold, god stemning og motivasjon. I arbeidet med spennende tema og prosjekter får du oppleve mestring og oppturer!

ORGANISERING
På Kreativ MIX jobber vi praktisk og prosjektbasert. Prosjektene varierer i lengde, form og innhold alt etter hvilke tema vi jobber med. Noen ganger har vi en Workshop som går over tre dager, andre perioder går over tre uker. Dersom dere ønsker å jobbe med et selvvalgt prosjekt er det mulig.

For deg som føler deg hjemme med kreative fag. Er allsidig, liker litt forskjellig og synes det kan virke kjedelig å velge bare en ting. For deg som ønsker å finne ut mer om deg selv.

Dette vil du lære

Vi legger opp til et kreativt verksted, og noe av innholdet vil du velge selv.

• Drama/teater
  • Tekst/skriving
  • Musikk
  • Dans
  • Vlogg/streaming
  • Film/foto
  • Kunst
  • Matlaging
  • Redesign/klær/kostyme
  • Kommunikasjon og samhandling
  • Psykologi/selvutvikling/yoga
  • Studieveiledning
  • Selvvalgte emner

Du vil garantert oppdage nye sider ved deg selv. Som elev på høstkurset følger du undervisningen sammen med årskurset.

Våre forventninger til deg

Vi forventer bare at du har lyst til å prøve deg :)

Brit Valla

lærer skuespiller og kreativ mix

Brit er lærer og syns hun har verdens beste jobb! Hun har lærerutdanning og studerte drama/teater på NTNU. Brit er glad i mennesker, og finner alltid en anledning til å slå av en prat. Hun er involvert i det meste på Toppen, og i kulturlivet i Mosjøen, med musikk, revy – og teaterproduksjoner. Hun er iderik og engasjert, og elsker å realisere spennende prosjekter på scenen.

Epost: brit@vefsnfolkehogskole.no

Lovise Aufles Valberg

Lærer Kreativ MIX

Lovise er utdannet Grafisk Designer på høgskolen i Buskerud og har også lærer utdanning fra Nord universitet og NTNU. Hun har undervist i mediefag og matematikk i Videregående skole og i Mosjøen fengsel. Lovise elsker å sy, tegne, padle sup, løpe, strikke og mye mer. Hun bruker også tid på politikk og sitt lokale idrettslag.

Epost: lovise@vefsnfolkehogskole.no

Fra kr 56 225,-

Inkludert

• Undervisning
  • Mat og rom på skolen (romtype: dobbeltrom)
  • Bad på gangen
  • Kulturopplevelser (kino, konserter, teater o.l)
  • Skolebilde
  • Årbok
  • Fellesturer på Helgeland
  • Fordypningsprosjekt på linja
  • Skolejakke
  • Internett
  • Vaskemaskin
Minimumspris for linja 56 225,-

Du kan legge til (Huk av og se hvordan det påvirker prisen)

Lån og stipend

Summen du må dekke selv 56 225,-
(11 245,- per måned)
Når du takker ja til skoleplassen må du betale et administrasjonsgebyr på rundt 2500 kroner. Resten av summen betaler du månedsvis gjennom skoleåret. Nærmere informasjon får du fra skolen.

Klasserommet ligger i eldre bygg adkomst med trapp. Per i dag toalett i andre etasje med lang bratt trapp. Det er planlagt toalett i første etasje. Ut over dette kan det forekomme undervisning i andre lokaler utenfor skolens område. Man må kunne delta på enklere turer utendørs. Det betyr å gå turer på vei eller sti i minst 1 time hver vei. Vi deltar også på ulike forestillinger, konserter eller lignende hvor en må kunne sitte i 1-2 timer.

Dette er jo en veldig variert linje med rolig aktiviteter som søm og tegning, og mer aktive ting som dans, yoga og drama. Du bør være i en slik form at du tenker det er overkommelig å delta på disse aktivitetene. Ta kontakt med oss i god tid om du har behov for tilpasninger, eller lurer på om vi kan tilrettelegge for deg. Dette kan omfatte nedsatt syn, hørsel, psykiske helse eller andre utfordringer.

Søk på linjaMer om skolenSkolens nettside

Fra bloggen

Viser frem folkehøgskolelivet på TikTok

De siste årene har TikTok vokst enormt i Norge. Stadig flere folkehøgskoleelever deler fra hverdagen sin på videodelingsplattformen.

Les mer på bloggen ▷

Få gratis skolekatalog i postkassa!

Få katalog med full oversikt over alle folkehøgskoler i posten. Bli kjent med skolene i ro og mak, og diskuter med venner og familie!

Bestill katalogen

Linjer som ligner på denne

Backpacking og trening: Sør-Amerika

Idrettsskolen Numedal folkehøgskole