3 weeks unique aid and adventure trip to Zanzibar, Kenya, Oman and Dubai. 2 weeks interrail in Europe with assistance in Bulgaria. Activities where you challenge yourself and made a real difference.

The class for those who love to travel, and at the same time want to make a difference for others.

We are not spectators, but young people who want to help make the world a better place for people both locally, and on our 3+2 week educational journey out into the world.

Active

Do you like to challenge yourself with new activities?

Some things we don't know we'll experience until we're there. Is it tempting to sleep under a starry sky? Enjoy the beautiful winter with sledding, skiing and bonfires, or maybe you want to try your hand at snooping, diving or surfing on the fantastic beaches of Zanzibar? The possibilities are great!

Change

Are you someone who shows a lot of care for your friends and family?

With your heart for others, you can mean something to many more. The world needs people like you who want to make a difference. On our tour to Zanzibar, Kenya and Oman, you will experience and participate in relief work especially for children. Maybe it lights a flame in you? We regularly travel to the capital and contribute to projects among those who have fallen outside in society.

Mental training and self-development are an important part of the course curriculum in this class. You'll learn how to deal with negative thoughts, adversity, and stress.

Travel

Do you love to travel and want to experience other cultures, people and climate? There are very few who offer such a long and adventurous study trip as us. We move the classroom to both Europe and Africa in this class.

Home Page

Interrail igjennom Europa

Mandatory: Yes

Price: Included in course price

Duration: 10-12 dager

Meals included per day: 2

På vår togtur nedover Europa er vi innom hele 8 land. Vi besøker noen av Europas vakreste byer, men vi får også se fattigdom og hjelpebehov jo lenger øst vi kommer. I Bulgaria bistår vi en hjelpeorganisasjon (MUG) med blant annet matutdeling, og vi lærer om hvordan man kan drive sosialt arbeid. Du får kjenne på gleden av å hjelpe andre, og får satt ditt eget liv et nytt perspektiv.

Målet med turen er også å skape et godt fellesskap i klassen. Du får erfare den store variasjonen det er mellom de ulike landene i Europa, og ikke minst testet deg selv og dine reiseferdigheter

Kenya, Zanzibar, Oman og Dubai

Mandatory: Yes

Price: Included in course price

Duration: 3 uker

Meals included per day: 2

3 ukers unik bistand og -opplevelsesreise:

Oman er et ukjent land for de fleste nordmenn, men er kåret til et av verdens fredeligste land, byr på varmt klima og helt unike kultur- og naturopplevelser. Vi besøker landsbyer og blir kjent med de lokale, camper i ørkenen, drar på hiking i fjellene, rir på kamel, surfer ned sanddyner, svømmer i grotter med krystallklart azurblått vann, og ser på havskilpadder, korallfisker og haier. Vi drar også innom Dubai hvor alt er "størst i verden", og rikdommen absurd.

Kontrasten er stor når vi drar videre til Kenya hvor mange lever under fattigdomsgrensa. Vi besøker steder der det er stort behov for hjelp, og bidrar både fysisk og sosialt, og besøker helseprosjekter og skoler. Vi vil se et samfunn med store forskjeller, og mennesker som virkelig trenger vår støtte. Vi benytter selvsagt også mulighetene til å oppleve den Afrikanske savannen på nært hold når vi drar på safari ut i villmarken.

Etter sterke inntrykk i Kenya, er det tid for egenutvikling og refleksjon i nydelige omgivelser på Zanzibar. Øya med de utrolige strendene, eksotiske naturen og krystallklare vannet er så vakker at det nesten ikke ser ekte ut. Du kan gå på lokale markedet med fantastiske matopplevelser, prøve snorkling, dykking eller surfing, svømme med kjempeskillpadder og spille beachvolley med de lokale på stranden. Og ikke minst bli kjent med en helt annen kultur med en sterk historie om slaveri og vestlig utnyttelse.

At Hurdal Verk Folk High School you will be close to the amazing nature and find Norwegian friends of your own age. Are you thinking about studying in Norway? A year at folk high school is a good prerequisite for success as a student.

We offer courses in Norwegian language, and foreign students will be integrated into classes with students who speak Norwegian and English. All teaching is in Norwegian, and fellow students will help with translation.

READ MORE on our website HVF.NO

Courses at the school

Send applicationAbout the schoolSchool web page