Gå på folkehøgskole i et halvt år

Visste du at det er mulig å gå på folkehøgskole fra  januar til mai? Eller fra september til desember? Flere folkehøgskoler tilbyr halvtårskurs enten på høsten, våren eller begge deler.

Mulighetene er mange om man ønsker å begynne på folkehøgskole i januar. Idrett, teater, musikk og musikal, forfatter, friluftsliv og håndverk. Det er bare noen av de nesten 100 ulike linjene du kan velge mellom. Se oversikt over alle halvtårskursene her.

Vil du bruke et halvt år på å jobbe med musikk eller noe annet kreativt? Da kan halvtårskurs være noe for deg. Foto: Musikkfolkehøgskolen Viken

Søk nå for å være sikker på å få plass!

Du kan søke nå hvis du vil ha plass i januar. Enkelte av linjene er allerede fylt opp, men det er mange spennende tilbud igjen.

Om du søker i dag så vil du kunne få svar fra skolen allerede i løpet av kort tid.

Da kan du glede deg til noen spennende, lærerike og sosiale måneder på folkehøgskole til våren.

Finn alle halvtårskurs på norske folkehøgskoler

Klar for en aktiv vår? Om du søker halvtårskurs nå kan du se frem til fem måneder fylt med aktiviteter både på og utenfor skolen. Foto: Mulbah Dulleh, Haugetun folkehøgskole

Studiestøtte fra Lånekassen

Du kan få støtte fra Lånekassen til å gå et halvt år på folkehøgskole på samme måte som du får støtte til et helt år. Du får den samme støtten for hver måned.

Studiestøtten blir i første omgang utbetalt som lån. Når du fullfører det halve året uten for mye fravær så vil en del av lånet bli gjort om til stipend akkurat som får dem som går et helt år på folkehøgskole.

Les mer om folkehøgskolenes halvtårskurs