Folkehøgskoleinformasjon på flere språk

Kjenner du noen som er nysgjerrige på norsk folkehøgskole? Bilde: Torkild Groven, Karmøy folkehøgskule

Har du venner i utlandet som bør vite mer om norsk folkehøgskole? Kanskje de vurderer et år i Norge? Her har du oversikten over all informasjon om norsk folkehøgskole på andre språk. Del veldig gjerne med alle som lurer på hva folkehøgskole er!

Engelsk

Utover norsk så er engelsk det språket vi har mest folkehøgskoleinformasjon på. Om du klikker her så finner du mye informasjon om norsk folkehøgskole på engelsk.

I tillegg har vi denne informasjonen:

Apply Now if You Want to Study in Norway

Dansk

Hvert år får vi mange elever fra Danmark. De har nok ikke problemer med å forstå det vi skriver på norsk, men vi har likevel skrevet litt informasjon på dansk. Det har vi gjort for å informere om den spesielle støtteordningen som finnes i Danmark for dansker som vil på folkehøgskole i de andre nordiske landene.

Stipendium til højskoleophold i Norge

Svensk

Vi får også mange svenske elever hvert år og akkurat som med danskene så regner vi med at det går helt fint for svensker å lese norsk. Men også der er det spesielle regler for å ta med seg studiestøtten fra Sverige når man skal på folkehøgskole i Norge. Det har vi beskrevet her:

Åk på folkhögskola i Norge med studiemedel från CSN

Tysk

De norske folkehøgskolene får også en god del elever fra Tyskland hvert år. Her har vi intervjuet noen av dem:

Les også:

- Ein Jahr an der Folkehøgskole in Norwegen – das können wir wirklich empfehlen!

Nederlandsk

Vi får flere og flere elever fra Nederland til de norske folkehøgskolene. Her har vi intervjuet noen av dem:

Les også:

Noorwegen ervaren op een volkshogeschool

Les også:

- Daarom koos ik voor een volkshogeschool

Utenlandske elever er velkomne

De norske folkehøgskolene ønsker utenlandske elever hjertelig velkommen. Et år på folkehøgskole kan være en fin start på studier i Norge – eller det kan være et år der man lærer Norge og nordmenn å kjenne på en ny måte.

Om man begynner på folkehøgskole uten å kunne norsk så kan man enten velge en av de mange linjene om norsk språk og kultur eller man kan velge en vanlig linje med litt språklige tilpasninger. Man vil uansett lære mye norsk på kort tid for man er jo sammen med nordmenn både i undervisningen og på fritiden.

Bilde av fire gutter foran skilt der det står
Utenlandske elever er hjertelig velkomne på norske folkehøgskoler. Bilde: Grenland folkehøgskole

Folkehøgskole i Norge

Her finner du mer informasjon om folkehøgskole i Norge