E-sport på folkehøgskole

Kunne du tenke deg å holde på med e-sport et helt år? Les mer om e-sport på folkehøgskole her.

E-sport er dataspilling på høyeste nivå, og utdanning innen e-sport på folkehøgskole er veldig populært. Det er mange skoler å velge mellom for deg som vil fordype deg i dataspilling. Du vil garantert utvikle deg som spiller ved å jobbe med faget et helt skoleår.

Et år med e-sport på folkehøgskole passer for deg som ønsker å dyrke din motivasjon for å nå dine mål og drømmer. Du vil få mye individuell oppfølging og opplæring, og lære hva som skal til for å nå toppen.

Se alle esport-linjene på de ulike folkehøgskolene her

e-sport folkehøgskole

Fordyp deg i e-sport et helt år på folkehøgskole! Foto: Setesdal folkehøgskule

Les også: Ta et friår på folkehøgskole

Fordyp deg i e-sport

Folkehøgskolene som har linjer innen e-sport vil legge til rette for at du skal kunne utvikle deg som e-sport utøver og konkurrere på høyt nivå. På folkehøgskole vil du kunne fordype deg i e-sport med en strukturert hverdag og fokus på individuell forbedring og lagspill.

Du vil få rikelig med tid til å spille, trene og utvikle deg som spiller sammen likesinnede.

e-sport folkehøgskole

Bli bedre i e-sport på folkehøgskole. Foto: Buskerud folkehøgskole

Les også: Hvilken folkehøgskole bør du velge?

Slik er timeplanen på folkehøgskole

E-sport vil være faget eller linjen du søker deg inn på. Antall timer på linjefaget varierer fra skole til skole, men vanligvis har man linjefaget rundt 15 timer i uka. I tillegg består uka av fellesfag og valgfag. På kveldstid er det mye sosialt som skjer.

Fellesfag er timer alle elevene på skolen har sammen. Det kan være alt fra litteratur, kor, dans, fysisk aktivitet, samfunnsfag, lørdagsseminar og livssyn.

Valgfag gir deg mulighet til å fordype deg i andre fag enn linjefaget. Det varierer mellom skolene hvor mange timer valgfag du har i uken, og antall valgfag du kan velge.

Uansett hvilken skole du velger så får du et år der du utvikler deg og lærer mye faglig og sosialt!