Ønsker du å skape noe med hendene? Linja for deg som vil prøve mye forskjellig: bilde, søm, redesign, trearbeid, sølv, glass, tekstil mm. Gode opplevelser inne og ute.

Allsidig, kreativ linje

Liker du å skape ting med hendene? Har du lyst til å videreutvikle kreativiteten din og ta den til et nytt nivå?  På Kreativ Forming Natur får du muligheten til å utvikle deg selv og dine evner innenfor mange ulike kreative områder, og lære mange nye håndarbeidsteknikker og metoder, i naturskjønne omgivelser.

Undervisning på ditt nivå

Liker du søm bedre enn tegning, eller kanskje du allerede er en kløpper på treskjæring? Uansett hva du er best på eller hvilken kreativ aktivitet du fortrekker, spiller erfaringsnivået ditt ingen rolle for å søke på denne linjen. Vi tilpasser undervisningen til hver enkelt elevs behov og interesseområde. Gjennom halvåret vil du få en smakebit på mange forskjellige teknikker sammen med klassen, men hva du fordyper deg i og bruker mest tid på er til en viss grad opp til deg.

På denne linjen får du bruke mye tid på:

• Sy med symaskin og overlock
  • Treskjæring
  • Sveiping
  • Toving
  • Strikking

Tilleggsaktiviteter:

• Nordic Light Festival of Photography
  • Foto
  • Akrylmaling
  • Akvarell
  • Tegning
  • Sølvarbeid
  • Glass-smykker
  • Fjellturer og hytteturer

I tillegg til mange andre aktiviteter. Det er bare å glede seg!

Linjen passer for alle som liker å skape noe med hendene og har lyst til å prøve forskjellige teknikker.

Obligatorisk: Ja

Pris: Inkludert i linjepris

Varighet: 5 dager

Måltider pr dag inkludert: 4

I februar drar hele skolen til Oppdal Skisenter. Her bor vi på leirstedet IMI-Stølen som har gode fasiliteter for overnatting og sosialt samvær!

Her blir det mye skiglede, leik og hyttekos. Vi har med oss mange dyktige instruktører og du vil få instruksjon på ditt nivå. Vi tilbyr instruksjon i apint, telemark, snowboard og langrenn. Du får 5 dager med skipass, så dette er en unik mulighet til å bedre dine skiferdigheter eller lære deg noe helt nytt! Veldig mange lærer å stå telemark for første gang disse dagene.

Fra kr 54 000,-

Inkludert

• Undervisning
  • Mat og rom på skolen (romtype: dobbeltrom)
  • Forsikring
  • Sangbok
  • Årbok
  • Internett
  • Vaskemaskin
Minimumspris for linja 54 000,-

Du kan legge til (Huk av og se hvordan det påvirker prisen)

• 3 500,-

Lån og stipend

Summen du må dekke selv 54 000,-
(10 800,- per måned)
Når du takker ja til skoleplassen må du betale et administrasjonsgebyr på rundt 2500 kroner. Resten av summen betaler du månedsvis gjennom skoleåret. Nærmere informasjon får du fra skolen.

Ta kontakt med oss i god tid om du har behov for tilpasninger, eller lurer på om vi kan tilrettelegge for deg.

Søk på linjaMer om skolenSkolens nettside

Fra bloggen

På denne folkehøgskolen er 19 unge ukrainske flyktninger elever: – For godt til å være sant

For første gang har en stor gruppe unge ukrainske flyktninger blitt rekruttert som elever på en folkehøgskole.

Les mer på bloggen ▷

Få gratis skolekatalog i postkassa!

Få katalog med full oversikt over alle folkehøgskoler i posten. Bli kjent med skolene i ro og mak, og diskuter med venner og familie!

Bestill katalogen

Linjer som ligner på denne

Fiske & havbruk (Våren 2024)

Øyrekka folkehøgskole