Jakov (19) har søkt folkehøgskole: – Vil bli best i foto og film

Jakov ser fram til et år han kan bruke på lidenskapen sin. Foto: Privat

– Jeg håper jeg kan bruke lærdommen fra folkehøgskolen i senere arbeidsliv, sier Jakov Zeljkovic (19).

– Jeg er en kreativ og glad person som elsker å skape ting. Samtidig er jeg svært interessert i film og foto, sier 19 år gamle Jakov Zeljkovic.

Jakov kommer opprinnelig fra Serbia, men bor i Oslo. Til neste høst har han søkt Foto og video på Danvik folkehøgskole.

– Jeg ønsker å lære fra gode og engasjerte lærere som vil hjelpe meg å bli best i det jeg vil jobbe med, sier Jakov.

Jakov tar bilder i et fotostudio.
Jakovs lidenskap er film og foto. Da ble folkehøgskole et naturlig valg. Foto: Privat

Vil fordype seg i faget

– Jeg har alltid elsket film og foto, forteller Jakov.

Han ser på folkehøgskolen som en mulighet til å lære fra erfarne profesjonelle lærere og forberede seg på en reell jobb.

– Jeg håper jeg kan bruke lærdommen fra folkehøgskolen i senere arbeidsliv, sier han.

Jakov går nå på Elvebakken videregående skole i Oslo. Etter at hele skolen besøkte folkehøgskolen, visste han at han ville søke.

– Hva gleder du deg mest til?

– Å fordype meg i faget, svarer Jakov.

Jakov har allerede begynt å legge ut bilder han har tatt på Instagramprofilen sin @jazeljkovic

Er spent

Selv om Jakov gleder seg til å begynne på folkehøgskolen, er han også nervøs.

– Å bo på en skole og møte mange nye mennesker er alltid litt skummelt i begynnelsen, sier han.

– Har du søkt om å bo på dobbeltrom?

– Jeg har ingen problem med å bo med noen så lenge de er en god kompis!