Fotball på folkehøgskole

Kunne du tenke deg å dyrke fotballinteressen din et helt år? Sjekk ut fotball på folkehøgskole her.

Fotball er et populært fag på folkehøgskole. Enten du sikter mot Tippeligaen, toppserien eller trives som hobbyspiller finnes det en linje som passer for deg.

Begynne du på fotball på folkehøgskole kan du sammen med klassen din dra på tur til Premier League, La Liga eller på treningsleir til La Manga. Flere skoler kan skilte med videoanalyse, kunstgressbane, innendørshall og strøken gressbane.

Se alle fotballinjene her

fotball folkehøgskole

Ta et år med fotball på folkehøgskole! Foto: Grenland folkehøgskole

Fotball på folkehøgskole

På en fotballinje på folkehøgskole blir du bedre både teknisk og taktisk samtidig som du blir en bedre lagspiller. Som elev på et fotballinje er det et mål at du skal utvikle deg både som individuell fotballspiller og som lagspiller, i tillegg til å øke dine taktiske og tekniske ferdigheter.

Gjennom gode treningsøkter og mange kamper får du faglige utfordringer slik at du stadig presterer bedre alene og i relasjon med andre.

Ambisjonsnivået er ulikt på de forskjellige linjene. Det viktigste er at du er glad i å spille fotball, du behøver ikke nødvendigvis å ha noen planer om å bli proff.

Les også: Proff eller nybegynner? Fag for begge på folkehøgskole

fotball folkehøgskole

Det viktigste er at du er glad i å spille fotball, du behøver ikke nødvendigvis å ha noen planer om å bli proff. Foto: Haugetun folkehøgskole

Slik er skoleuka på folkehøgskole

Fotball vil være faget eller linjen du søker deg inn på. Antall timer på linjefaget varierer fra skole til skole, men vanligvis har man linjefaget rundt 15 timer i uka. I tillegg består uka av fellesfag og valgfag. På kveldstid er det mye sosialt som skjer.

Fellesfag er timer alle elevene på skolen har sammen. Det kan være alt fra litteratur, kor, dans, fysisk aktivitet, samfunnsfag, lørdagsseminar og livssyn.

Valgfag gir deg mulighet til å fordype deg i andre fag enn linjen du går på. Det varierer mellom skolene hvor mange timer valgfag du har i uken, og antall valgfag du kan velge.

Uansett hvilken skole du velger så får du et år der du utvikler deg og lærer mye faglig og sosialt. Vi kan love deg at du får et år fylt med fotball!