Hvordan er det å være ung nå?

Det snakkes mye om det presset unge er utsatt for. At unge sliter med å være «gode nok» og at mange som faller ut. Man må ta viktige valg, men man må også få lov å nyte livet. Hva tenker du?

Hvordan er det å være ung i 2015?

Folkehøgskolene har utlyst en skrivekonkurranse for alle elever ved norske folkehøgskoler. Temaet er åpent, men du skal ta utgangspunkt i alderen din:

Velg akkurat hva du vil skrive om. Velg om du vil skrive en artikkel, en historie, et dikt eller noe helt annet. Velg om du vil skrive kort eller langt.

Du må legge ved bilde. Det trenger ikke å være bilde av deg selv. Det kan like gjerne være et bilde som passer til teksten du sender inn.

Hva tenker du mest på nå?

Premie

Konkurransen avsluttes 15. januar og kort tid etter det vil vinneren bli kåret. Det lønner seg likevel å sende inn allerede nå da vi også trekker vinnere fortløpende – vi spanderer kake på skolen til alle som får sitt bidrag offentliggjort på bloggen vår!

Den endelige vinneren får en Mac eller PC til en verdi av 10.000 kroner.

Tekst og bilde som passer til teksten kan sendes fortløpende til skrivekonkurranse@folkehogskole.no

Husk å fortelle oss hvilken folkehøgskole du går på og om du har rettighetene til bildet du legger ved.

Juryen består av

Finn I. Birkeland fra Åsane Folkehøgskole

Hans Tarjei Skare fra Nansenskolen

Dorte Birch fra Informasjonskontoret for folkehøgskolen

Jurymedlemmene vurderer ikke egne elevers tekster.

Vi gleder oss til å lese!