Hest på folkehøgskole

Er du interessert i hest og ridning? Da kan et år på en hestelinje på folkehøgskole være en unik mulighet for deg.

Hvis du er interessert i hest og ridning vil du få mye ut av et år på en hestelinje på folkehøgskole. Her kan du trene på dressur, sprang, galopp, longering, presisjonskjøring og terrengridning.

Mange skoler som har hestelinjer og ridelinjer, har egne staller slik at du kan ta med din egen hest. Har du ikke egen hest er det mulig å leie også. Kombiner hesteglede med et år på folkehøgskole!

Se alle folkehøgskoler med hestelinje her

folkehøgskole hest

Kombiner hesteglede med et år på folkehøgskole! Foto: Høgtun folkehøgskole

Både for deg med og uten erfaring med hest

Felles for de fleste av hestelinjene på folkehøgskole er at de er åpne for både deg som har drevet litt med hest og deg som har ridd i mange år.

I de fleste klassene vil du finne elever som er nybegynnere, og elever som har holdt på med hest i mange år. Undervisningen vil bli tilpasset ditt nivå. Hovedfokuset er gleden ved å drive med hest.

Les også: Ta et friår på folkehøgskole

Hest på folkehøgskole

Hestelinje på folkehøgskole er for deg som trives best med variert og allsidig undervisning, der du både lærer om, og praktiserer mange ulike sider av hestefaget.

Du vil bli fulgt opp av dyktige lærere gjennom året og kommer garantert til å utvikle deg som rytter.

folkehøgskole hest

Er du interessert i sprang, dressur, kjøring eller feltritt bør du ta deg et år på en hestlinje på folkehøgskole. Foto: Hurdal verk folkehøgskole

Les også denne saken om hestelinjen på Hurdal verk folkehøgskole

9 grunner til å velge folkehøgskole