Friluftsliv på folkehøgskole

Er du glad i å være ute i naturen eller har du lyst til å bli det? Ta et år på friluftsliv på folkehøgskole!

Mange ønsker å drive med noe helt annet enn teoretiske fag når de går på folkehøgskole. For mange er et år med friluftsliv et slikt år.

Å bo i telt på vidda, eller bestige en fjelltopp. Gå over bre i tau eller fiske med fluestang i en elv. Kjøre ned en skråning med sykkel eller gli over puddersnøen på snowoard. Er du interessert i utdanning innen friluftsliv er folkehøgskole det perfekte valget for deg!

Se alle friluftlivslinjene her

Friluftsliv folkehøgskole

Er du interessert i friluftsliv er folkehøgskole det perfekte valget for deg! Foto: Nordfjord folkehøgskule

Friluftsliv på folkehøgskole er for deg som bærer på drømmen om de gode opplevelsene i naturen, enten du vil prøve deg litt som Lars Monsen eller bare vil bli kjent med naturen. Nivået er forskjellig og det finnes garantert en linje som passer for akkurat deg!

Les også: Ta et friår på folkehøgskole

Friluftsliv på folkehøgskole

Innholdet på linjene varierer, men du vil garantert lære mye i løpet av året og bli bedre rustet til å dra på korte og lengere turer på egenhånd.

Når man er på tur er rutiner er viktig, og du lære flere triks og knep enn du trodde fantes. Du vil lære hvordan man bør pakke, hvor det er smart å slå leir, hvordan man lager turmat selv og det kan hende du vil lære å lage dine egne ski!  Les om elevene på Alta folkehøgskole som lærer å lage sine egne ski

friluftsliv folkehøgskole

På friluftslivslinje på folkehøgskole lærer du deg å ferdes trygt under alle forhold, utfordre egne grenser og kjenne på de store kreftene i naturen. Foto: Alta folkehøgskole

Mange valgmuligheter

Utdanningen innenfor friluftsliv på folkehøgskole spenner friluftsliv lett til ekspedisjonslinjer. Med mer enn 150 ulike linjer å velge mellom er du garantert å finne noe som passer for deg.

Har du lyst til å ut på tur, sove ute i telt, stå på ski, se nordlyset danse på himmelen, gå på topptur, klatre, drive med elvepadling, kjøre hundespann, prøve kano og kajakk, lage mat på bål og få mange nye venner? Her får du det og mye mer. Bli med på et uforglemmelig og lærerikt år!