Hva vil du bruke året ditt på?

Fordyp deg i noe du brenner for, eller prøv noe nytt, på verdens frieste skoler.

Tidligere elever

Erik Flage

Det var veldig gøy når vi spilte konserter i Storsalen med elevene på de andre linjene. De var flinke til å spille mange ulike instrumenter. Så synes jeg det har vært spennende å få bo alene på eget rom.

Erik Flage
Manger folkehøgskule
Selma Elise Skarsem Sortland

Året på Nordvestlandet folkehøgskole var helt klart mitt beste år. På hestelinja lærte jeg utrolig mye, og jeg er evig takknemlig for all tiden jeg fikk med menneskene, hestene og alle de fine dyrene der. Lærerne er engasjerte i elevene og bryr seg.

Selma Elise Skarsem Sortland
Nordvestlandet folkehøgskole
Marie Hesjevik Nielsen

Du lærer alt du har lyst til! Du må sette dine egne mål, men samtidig blir du utfordra av alle de andre rundt deg. Det blir et bra læringsmiljø. Uansett hvilket nivå du er på, kan du utvikle deg til det du vil i løpet av året så lenge du vil lære!

Marie Hesjevik Nielsen
Rødde folkehøgskole – Trondheim
Marthe Edal

...vakker natur på Halsnøy har sikkert også gjort til at jeg valgte landskapsarkitektur- hvor det er mye fokus på å bevare naturen, og gjøre omgivelsene bedre ved hjelp av planter, og estetikk.

Marthe Edal
Sunnhordland folkehøgskule
Tonje Hauglie-Hanssen

Det er umulig å fortelle kort om hvor mye spennende, kult og eventyrlig man får være med på i løpet av et år på Klatring - Bre, Fjell & Vann, men for å si det sånn; det er en grunn til at jeg ville være her et år til :)

Tonje Hauglie-Hanssen
Folkehøgskolen Nord-Norge
Anna Fernblad

"Dyr og natur" på Kristiansand Folkehøgskole har lært meg enormt mye om naturen vår og dyrene som bor i den. Vi lærer alt fra å fiske, slakte, jakte, finne frem i naturen, sove ute, tenne bål og .... ikke minst er lærerne helt fantastiske.

Anna Fernblad
Kristiansand folkehøgskole

Få gratis skolekatalog i postkassa!

Få katalog med full oversikt over alle folkehøgskoler i posten. Bli kjent med skolene i ro og mak, og diskuter med venner og familie!

Bestill katalogen