Do you like sowing seeds, gathering wild plants, growing food gardens in the city?

Do you like getting dirt under your nails and nurturing knowledge & vegetables at the same time? Choose this program to put your green ambitions into practice!

Stavanger Urban Folkehøyskole aims to be a contributer in development of sustainable cities, promoting knowledge about sustainable food production and business development within urban agriculture. As a student at this program you will collect knowledge from all of theese fields. Themes you will study are; food production and spatial planning, keeping of animals, social inclusion, entrepreneurship, ecology and economics. The program is closely linked to established contributers in the city today, such as ecological restaurants and cafès, city farmers and other educational institutions.

Contents in Urban farming includes

Mandatory: Yes

Price: Included in course price

Meals included per day: 2

SJELEN REISER SAKTE.

Det sies at den beste måten å reise på er når selve reisen blir en del av målet.

Velkommen til en reise du ikke kan få noen andre steder enn på StUF! På en urban og grønn folkehøyskole blir dette et eventyr på skinner og en reise for minnebøkene. StUF vil reise ut for å fange sterke inntrykk og etterlate lave klimaavtrykk.

Her blir det møter med mennesker og inspirerende initiativer utenfor turiststrømmen. Du skal få oppleve gatefester og grønne stunt, spise sunt og besøke konserter. Du kan få være med på urban exploration (UrbEx) i forlatte soner og knytte bånd til interesante miljøer. På turen vil du få delta i grønne prosjekter i spennende byer.

Når du reiser får du muligheter til å forme og danne din personlighet gjennom impulser fra andre land og byer. Når du reiser sakte, får du observere endringer og oppleve mer. Da får vi tid til å bli oppdagere og finne steder og rom å utforske.

Med StUFs sakte reisemåter, eventyrlige steder og meningsfulle oppdrag får du være med på en helt unik oppdagelse- og dannelsesreise.  Dette er en måte du kan bevege deg på, og samtidig bli beveget av det du møter.

Send applicationAbout the schoolSchool web page