Musical Theatre - Broadway

Send application

The golden combination of singing, shows and theatre. This is the place to live out your compassion for the stage. All classes given in Norwegian.

Musikallinja er dedikert til å utforske den magiske verdenen av musikal, sang, musikkteater, dans og spektakulære show full av farger. Her får du en eksepsjonell mulighet til å utvide dine kunnskaper og prøve deg på alle disse kunstformene.

Broadway!

Et av høydepunktene er en reise for å suge til seg inspirasjonen fra Broadway i New York, hvor vi har et nært samarbeid med toppartister fra «Musikalenes vugge».

Musikken!

Det finnes utrolig mye spennende musikalmusikk. Vi forsøker å speile denne bredden. Miss Saigon, West Side Story og Les Miserables er like aktuelle som nyere show som Dear Evan Hansen eller Hadestown. Som musikalelev blir du kjent med hvilken skattekiste musikaler er. Du vil også utvikle forståelse for å formidle historiene, spenningen og dramatikken bak sangene.

Sang, teater og dans!

På linja legger vi stor vekt på stemmebruk, ensemblesang og grundig innstudering av rollefigurer. I tillegg tilbyr vi intensiv undervisning i jazz- og musikaldans. Gjennom vårt arbeid med drama, rolletolkning og regiprøver, skaper vi sammen uforglemmelige show basert på både kjente og mindre kjente musikaler. Vi tilpasser roller til deg og dine talent.

Følelsen av å stå på en scene!

Å oppleve den magiske følelsen av å motta hyllest fra et begeistret publikum er en opplevelse uten sidestykke! Det er nå din sjanse til å bli en del av dette fantastiske fellesskapet og følge din lidenskap for musikal og scenekunst.

Meals included per day: 3

Musikal-Broadway-linja tar deg med på en uforglemmelig reise til selve hjertet av musikaler – Broadway i New York. Her venter et inspirerende program som inkluderer musikalworkshops med anerkjente fagfolk fra Broadway-miljøet. Du vil fordype deg i musikkteater og musikaldans på et nivå som gir deg en ekstraordinær mulighet til å utvikle dine ferdigheter. Vi får god tid til å oppleve Broadway-musikaler med verdens beste musikalstjerner – en opplevelse som er ren magi!

I tillegg til det faglige programmet, vil du ha tid til å utforske byen som aldri sover og nyte egentid i en av verdens mest spennende destinasjoner.

Broadway er fødestedet til den moderne musikalen, og her samles de mest talentfulle musikalartistene, produsentene, koreografene, regissørene og teknikerne. Kvaliteten på forestillingene er uten sidestykke, og atmosfæren er inspirerende.

Vi gir deg også sjansen til å møte og lære fra topp profesjonelle som arbeider på Broadway. Du vil oppdage at stjernene fra forestillinger som Wicked, Frozen og Dear Evan Hansen er vennlige og deler gjerne sin kunnskap med oss.

Vi skal også besøke unike spisesteder som Ellens Stardust Diner, der kommende musikalartister serverer. Utrolig gøy når de synger for oss.

Det beste av alt er at denne turen til New York og Broadway allerede er inkludert i skolepengene. Bli med oss på denne magiske reisen!

Opplev Telemark (høst)!

Duration: 3 dager

Målet med fellesturene er å bli kjent med hverandre og det å oppleve noe sammen som gruppe. Høstturen går til fjellgården Vatnelian som ligger i nærområdet til skolen. Fellesskapet står i fokus på denne turen og du blir kjent med den fine naturen vi har i Telemark. Du får oppleve innlands-Telemark med fjell, fiskevann, bærplukking og sosiale samlinger.

Det er en fantastisk tur for å spleise oss sammen. Denne turen huskes av mange som en av mange høydepunkter fra skoleåret.

Opplev Telemark (vår)!

Duration: 3 - 5 dager

Telemark er en av Norges skjulte vinterperler. Hvor deilig er det ikke å komme seg til fjellheimen sammen med gode venner? Telemark byr på snøsikre og gode vinterforhold.

The school is situated in Seljord, a village in the middle of southern Norway, surrounded by mountains, forests and lakes. Only 3 hours by bus from Oslo you will find yourself in this picturesque scenery in Telemark county.

We offer the following groups:

• Backpacker-Multisport
  • Paragliding-Ekstremsport
  • Ekstremsport på Reisefot
  • Musikal Broadway
  • Verdensborger
  • Country
  • Musikkreisen
  • Viking
  • Grønn Mote

In addition to the major groups all students take part in the morning assembly, seminars and the school choir. You can choose from a range of electives.

As most classes will be in Norwegian we recommend learning some basic Norwegian before coming to school.

For more information please visit our website.

Courses at the school

Send applicationAbout the schoolSchool web page