Hva vil du bruke året ditt på?

Fordyp deg i noe du brenner for, eller prøv noe nytt, på verdens frieste skoler.

Tidligere elever

Arthur Kristoffer Ringø Nilsen

Et klasserom som er fult med helt klin kokos ideer som bare venter på å komme ut. Ikke ha mål opp til taket, men sikt mot stjernene! Ta et år på Romskip, du vil ikke angre!

Arthur Kristoffer Ringø Nilsen
Buskerud Folkehøgskole
Stian Aabel

Grenland folkehøyskole har nok blitt et sted jeg kan kalle for hjem, og det med all grunn til! Det å kunne gå sammen med venner fra når du står opp til langt ut på natt, har vært en trygghet og glede i hverdagen!

Stian Aabel
Grenland Folkehøgskole
Oscar Vatne

Det har vært et helt unikt år fylt med opplevelser og vennskap helt utenom det vanlige. Skoleåret har utfordret meg til å gå ut av egen komfortsone og lagt til rette for personlig utvikling og mestring. Studieturen til Sri Lanka var et høydepunkt.

Oscar Vatne
Molde Folkehøgskole
Maren Køgel Mandt, dokumentarfilmregissør. Utdannet ved HIL

Jeg fikk prøvd meg i ulike roller som regi, foto, lyd, klipp og til tider skuespiller også! I tillegg til å få lage så mye film som jeg bare orket, så var det mange andre spennende valgfag og arrangementer som hendte.

Maren Køgel Mandt, dokumentarfilmregissør. Utdannet ved HIL
Sandefjord folkehøyskole
Josefine Kiara Astrup

Teaterlinja på Toppen er et sted jeg virkelig kunne slippe meg løs! Med fantastiske venner og lærere skapte vi våre unike forestillinger og utviklet oss i en herlig boble med latter, lek, kos, læring og samarbeid. Ett fristed, et sted å høre hjemme.

Josefine Kiara Astrup
Vefsn Folkehøgskole - Toppen
Torstein Flakne Solberg

Ekspedisjon vann og fjell er en spennende linje som lar deg gjøre ting du aldri ville gjort ellers. Du får testa egne grenser i mange ulike aktiviteter. Hvis du ønsker et år med stor variasjon, fart og spenning er denne linja definitivt for deg!

Torstein Flakne Solberg
Kristiansand folkehøgskole

Få gratis skolekatalog i postkassa!

Få katalog med full oversikt over alle folkehøgskoler i posten. Bli kjent med skolene i ro og mak, og diskuter med venner og familie!

Bestill katalogen