Thrillerserien Halsnøy nominert til tre internasjonale priser

Serien som ble spilt inn på Sunnhordland Folkehøgskole, og produsert av elever ved teater- og filmlinja, ble nominert til tre internasjonale filmpriser. I oktober stakk de av med prisen «The Industry Panel Award», under UK WEB Festival i London.

Halsnøy Official Second Poster

Serien har utmerket seg på internasjonalt nivå
Den prisvinnende serien er nominert til beste web-serie av Sunscreen Film Festival West, og til beste thriller av Miami Web Fest. I oktober fikk elevene ved Sunnhordland Folkehøgskole gladnyheten om at de hadde vunnet «The Industry Panel Award».

Eirik– Jeg ble helt målløs da jeg fikk telefonen fra London om at vi hadde vunnet prisen. Det var en helt fantastisk følelse å kjenne på at andre så verdien i arbeidet vårt, forteller produsent og leder for filmprosjektet, Eirik Daleng.

Fersk festival
UK Web Festival ble holdt for første gang i 2015, og ble en stor suksess. Flere hundre deltakere og enda flere publikummere møtte opp da britene skulle arrangere verdens første turné-festival for Web-serier.

Hard konkurranse
Juryen fikk en tøff jobb med å kåre en vinner av prisen. Halsnøy FilmCrew konkurrerte med hundrevis av deltakere i kategorien.

– Vi føler oss svært beæret over å få en slik pris. Det var mange sterke konkurrenter, noe som gjorde seieren ekstra søt, forteller Daleng.

Her får du et lite innblikk i hvordan elevenes reise i den magiske filmverdenen har vært.

«Halsnøy» handler om en psykolog som kommer til Halsnøy Mentalsykehus for å jobbe. Kort tid etter ankomst blir en mørk og grusom hemmelighet fra fortiden avslørt. Her kan du se sesong 1 av thrillerserien «Halsnøy»