Finn restplass på folkehøgskole

Det er fremdeles mulig å finne restplasser på en folkehøgskole. Gå inn på vårt restplasstorg og sjekk hvilke linjer som ennå har ledige plasser!

På folkehøgskolenes restplasstorg  finner du oversikt over alle ledige restplasser på alle folkehøgskolene. Det er mange skoler som kan ha ledig plass selv om skolestart snart nærmer seg.

Skolene begynner å ta opp elever 15. november, men det er mulig å søke helt fram til skolene starter i slutten av august. Mange søker før 15. november for å få en rask avklaring på hva de skal gjøre fra høsten av, men du kan altså også søke etter 15. november.

Det er derfor viktig å understreke at folkehøgskolene ikke har søknadsfrist.

Det er størst sjanse for å få plass på den skolen eller linjen du ønsker om du søker før 15. november. Folkehøgskolene har ingen spesielle opptakskrav, men skolene kan legge vekt på ulike ting når de tar opp søkere. Dette finner du mer informasjon om på skolesidene her på folkehogskole.no

Se alle restplasser på alle folkehøgskolene

Bilde av to jenter foran Taj Mahal

Det lønner seg å være rask om du vil sikre deg en restplass på folkehøgskole!

Hvordan søker du om restplass?

Hver enkelt folkehøgskole har sitt eget søknadsskjema og alle søknadsskjemaene finner du her

Vanligvis vil du få svar fra skolen kort tid etter du har sendt en søknad. Noen skoler sender svar på epost eller SMS, mens andre svarer med brev.

Hvis du får tilbud om plass på en skole så får du en frist for å takke ja til plassen. Hvis du takker ja til en plassen må du betale en innmeldingsavgift til skolen. Når du har betalt, er det bare å lene seg tilbake og glede seg til et flott år på en av Norges 82 folkehøgskoler!

10 grunner til at folkehøgskolene er så populære

Fremdeles ledige plasser på folkehøgskolene. Søk nå. Friår. Pauseår. Ungdom. Utdanning.

Fremdeles noen ledige plasser på folkehøgskolene. Søk nå!