Start på folkehøgskole i januar!

Klar for noe nytt i 2024? Hva med et halvt år på folkehøgskole? Foto: Pasvik folkehøgskole

Visste du at du kan begynne på folkehøgskole i januar? Søk nå og få en spennende og sosial vår!

Mange tror man kun kan starte på folkehøgskole i august. Det stemmer ikke. Man kan velge ett av folkehøgskolenes mange halvtårskurs som starter i januar.

Lyst til å komme i bedre form? Flere folkehøgskoler tilbyr halvtårskurs der du kan lære mer om idrett og trening. Foto: Helgeland folkehøyskole.

Hvordan er det å gå på folkehøgskole et halvt år?

Et halvtårskurs på en folkehøgskole er veldig likt et helt år. Det tar bare kortere tid. Man starter på folkehøgskolen i januar og slutter i mai.

Folkehøgskolenes halvtårskurs er akkurat like faglige og sosiale som de lange kursene. Du har linjefag, valgfag, fellesfag og alle de andre delene folkehøgskolene byr på.

På noen folkehøgskoler begynner du på en linje der alle andre også er nye. På andre folkehøgskoler kommer du inn på en linje med elever som også gikk på folkehøgskole i høst. Uansett vil du bli tatt godt imot og du blir fort en del av det store fellesskapet.

Du kan få støtte fra Lånekassen på halvtårskurs på samme måte som på de lange kursene. Du får det samme månedlige beløpet, men selvfølgelig kun i de månedene du går på folkehøgskole.

Skolene tar godt vare på elevene som begynner midt i skoleåret. Stipendiatene (andreårselever som har ekstra ansvar for det sosiale), er viktige for å få nye elever inn i "gjengen". Foto: Vefsn folkehøgskole Toppen.

Hvordan søke folkehøgskole?

Sjekk ut tilbudene om halvtårskurs og velg den linjen som passer deg best. Klikk på «send søknad». Skolen vil da motta din søknad og vil behandle den fortløpende. Du vil antakelig få svar i løpet av noen få dager.

Lykke til!

Finn din linje

Klikk inn og finn et halvårskurs som begynner våren 2024. Søk nå og begynn i januar.

Finn din linje