Bli med å utforske Europa mens du lærer om reiseliv. Stikkord interrail, alpetur, festivaler, slott, strandliv og shopping deriblant julemarked. Det enkle friluftsliv inngår i faget.

I klasserommet på skolen jobbes det med de ulike reisemålene. På varierte måter forberedes det for reiselivets fire hjørnesteiner; reise, bo, spise og gjøre. Du er aktivt med på å sette sammen turprogrammet i samarbeid med de andre i klassen. Vi lærer om de ulike kulturene, og får en større forståelse av reisemålene og deres unikhet.
Friluftsliv er også en del av faget, og her legger vi vekt på mestring, det sosiale og bålkos.

Det blir lagt opp til flere reiser i Europa der elevene får oppleve kjente Europeiske storbyer på ulike årstider. Europa er stort, så elevene (du!) kan være med å bestemme hvor turene skal gå. Det kan være alt fra skiferie i Alpene til nasjonalpark i Kroatia, til badestrender ved Middelhavet, til vikingfestival i Skottland. Kanskje frister det å besøke Disney slottet i Tyskland?

Dere kommer til å reise med tog, fly og ferje, og få erfaring med backpacking og budsjettering.  Ikke minst å planlegge eget byopphold i mindre grupper. Det skal heller ikke mangle på gode matopplevelser!   På disse turene vil dere bli bedre kjent med de ulike kulturene i Europa, bli kjent med historien, og få et innblikk i hva vår verdensdelen har å by på.

Mandatory: Nei

Price: Included in course price

Duration: 10-20

Meals included per day: 2

Explore what Europe has to offer!  It may be Christmas markets, festivals, old monuments and museums, beaches, national parks, shopping and concerts. There are different modes of transport, like Interrail. The students decide the trip together with their teacher, and make travel plans as well as set up a budget.

At Setesdal Folkehøgskule we stimulate students to follow their passion and develop themselves through the subjects and courses that we offer.

Choose one of the following courses and embark on an unforgettable journey:

Norwegian Life and Language

Paragliding - Extreme Sport

Climbing and Steep Outdoors

Small-scale Agriculture

Tourism Europa (Reiseliv Europa)

Outdoor Recreation (Friluftsliv for alle)

Our Folkehøgskule is surrounded by magnificent nature that offers endless possibilities for outdoor enthusiasts, from hiking to skiing and fishing to kayaking.

At the school we have our own sports hall and there is a gym, spinning room, soccerfield, basketball/volleyball/badminton/floorball field, swimming hall with sauna as well as a track field and a tenniscourt in the vicinity.

Courses at the school

Send applicationAbout the schoolSchool web page