Flere spennende reisemål, til Maldivene, Sri Lanka, Thailand og Qatar eller FAE (Dubai). Det blir også tur til julemarked i Europa. Det enkle friluftsliv er en viktig del av linja også.

På Reiseliv Aktiv står opplevelser og læring i fokus.

Vi skal lære om kulturforståelse, produktutvikling, destinasjonsutvikling, events, bærekraftig reiseliv, og mye annet spennende. Ikke minst vil du få være med på de forskjellige aktivitetene med lærere/instruktører som kan sine ting.

Du vil oppleve mange sider ved reiselivet, der både naturbaserte og kulturbaserte opplevelser står på programmet. Vi legger vekt på at du skal lære noe som du kan ha glede av videre i livet.

Vi drar på studietur til Asia, hvis situasjonen tillater det. Maldivene, Thailand, Sri Lanka er de landene vi planlegger for, samt byene Doha eller Dubai. Vi planlegger også en tur i Europa, kanskje på julemarked?

Setesdal byr på et mangfold innenfor reiselivsaktiviteter. Vårt område strekker seg i hovedsak fra Kristiansand i sør, til Hovden øverst i dalen.

Aktuelle aktiviteter kan være:

Vinterstid kan du bruke alpinanlegget som ligger fire kilometer fra skolen. Området har også ypperlige langrennsløyper.

Mandatory: Yes

Price: Included in course price

Duration: 20 - 30 dager

Meals included per day: 2

Thailand,  Sri Lanka (Perlen i Det indiske hav) og Maldivene. En tur med et stort spekter av innhold, der vi ser på mange forhold, som sosiale, bærekraftig og ødeleggende turisme, teplantasjer og elefantsafari på Sri Lanka, utvikling av reiselivsprodukter og destinasjoner, flotte sandstrender, og masse opplevelser. Veldig mange av de områdene vi har brukt tid på i løpet av skoleåret vil dukke opp igjen her. Turen planlegges i forkant av vinterferien.

Skoleåret 2023/2024 reiser vi også til Kambodsja, Malaysia, Qatar, Island og Romania. Det kommer trolig flere reisemål enn nevnt over, men dette i samråd med elevene i klassen. Forslag at klassen skoleåret 2024/25 besøker Singapore og Malaysia i tillegg til Thailand, Sri Lanka, Maldivene og Midtøsten.

I tillegg til utenlandsturer er det også mye reiselivsaktiviteter i Sør-Norge, som Dyreparken på Halloween, Black Friday shopping i Stavanger, rafting, hundesledetur, via ferrata, vingård i Søgne m.m.

At Setesdal Folkehøgskule we stimulate students to follow their passion and develop themselves through the subjects and courses that we offer.

Choose one of the following courses and embark on an unforgettable journey:

Norwegian Life and Language

Paragliding - Extreme Sport

Climbing and Steep Outdoors

Small-scale Agriculture

Tourism Europa (Reiseliv Europa)

Outdoor Recreation (Friluftsliv for alle)

Our Folkehøgskule is surrounded by magnificent nature that offers endless possibilities for outdoor enthusiasts, from hiking to skiing and fishing to kayaking.

At the school we have our own sports hall and there is a gym, spinning room, soccerfield, basketball/volleyball/badminton/floorball field, swimming hall with sauna as well as a track field and a tenniscourt in the vicinity.

Courses at the school

Send applicationAbout the schoolSchool web page