Do you want to spend a year developing yourself together with your dog? HUNDESPORT is perfect for those who want to train and learn more about dogs - and have an active life together with your dog.

At "Hundesport" you get a unique year of experiences that will strengthen the bond between you and your dog. Through positive, relationship-building training, the contact between you and your dog will, if possible, become even better than it was when you arrived.
You will also benefit from a strong sense of togetherness, where you take part in trips and travel with good friends - both those with two and those with four legs. You will have the opportunity to try dog sports that might be new to you, and you will have time to work on your own dog sport both during school hours and in your spare time.

England med hundesport

Meals included per day: 2

Elevene skal få mer fordypning i ulike hundesporter.

Innenlandsturer med Hundesport

Duration: 5-7 dagar

Vi drar på tur til  Happy Hundesenter i Evje, drar på en større hundehappening med mer. Turene varierer fra år til år, ut i fra hva som finnes av spennende ting det året (og som det er praktisk å ta med hundene på) - men vi prøver å få til 2 - 4 turer i løpet av skoleåret.

Fellesturene skal fungere som hyggelige sosiale turer for alle elever, samtidig som det blir lagt inn spennende aktiviteter og faglige tema.

Hovden i Setesdal

Duration: 4 dagar

Midt på vinteren, mens det fremdeles er rikelig med snø i fjellet, flytter vi oss til Hovden i Setesdalen. Her tar vi inn på Hovden Fjellstoge og blir i 4 dager for slalom, skiturer, aking, bading og mer moro i vinterfjellet. Et fantastisk ski-eldorado med mange heiser og nedfarter i alle vanskelighetsgrader og oppkjørte løyper med trikkeskinnespor for langrenn. Eller du kan bli med på  topptur utenfor løypene.

Om kvelden er det sosialt opplegg med musikkquiz og god stemning. Dersom du ikke liker å stå/gå på ski kan du likevel ha det moro i snøen med aking, grille pølser, snøhulegraving eller besøke Hovden badeland.

Dersom du ikke har mye efaring med ski vil du kunne få det i enkle løyper/bakker. Vi .har lærere som er i verdensklasse når det kommer til å lære bort skiteknikk. Området innbyr også til flotte turer på langrenn, enten vi går på topptur eller i løypene. Langrennski må du ha selv. Utleie av slalomski/brett på stedet.

Se video fra turen her

MS Sunnhordland

Price: Included in course price

Når skoleåret nærmer seg slutten reiser vi alle sammen på felles båttur med veteranskipet MS Sunnhordland.

Se video fra båtturen her

Sandhaug på Hardangervidda

Mandatory: Nei

Price: 2 000

Duration: 3 dagar

Tidlig på høsten setter vi kursen mot DNT-hytta Sandhaug som ligger på Hardangervidda. Du blir kjørt til Tinnhølen og derifra er det ca. 4 timers gåtur i lett terreng til Sandhaug. Elevene blir fordelt på forskjellige soverom og vi får servert god middag hver kveld. Dette er en sosial tur hvor elevene virkelig blir godt kjent. Det er dusj og alle fasiliteter på hytta. Det er frivillig, men sterkt anbefalt å være med på denne turen.

Se video fra turen her

The school is situated in the beautiful, small village Lofthus with Hardangervidda on the one side and the fjord and the glacier Folgefonna on the other. Close to Trolltunga and Bondhusvatnet.
The school offers 7 different main subjects:
1. Cosplay - Japan
2. Dogsports
7. Cosplay Level Up
4. Outdoor life with backpacking and extremesports
5. Global -  society and human aid
3. Sports - Action
6. Mountainsports

The school offers some Norwegian instructions if there are some foreign students. To get a quicker progress we recommend the foreign students to work with the language in their leisure time, especially in the beginning of the school year. The students borrow Norwegian textbooks at school. In the beginning of the school year we translate during the other lessons, or ask the other students to translate. We offer different projects for all the students at school.

Courses at the school

Send applicationAbout the schoolSchool web page