
Praksisår i Mediebedrift
- Danvik Folkehøgskole – Drammen
- Telephone: 32 26 76 00
- E-mail: info@danvikfhs.no
- Course length: All year
- Start-up date: 16.08.2026
- Price: from NOK 28 000,-
- Location: Drammen
- Study tour: Kambodsja

Hvert år kommer det en rekke mediebedrifter til Danvik med mål om å finne nye talenter til deres bedrift.
Går du på Danvik kan du søke om praksisplass hos en av disse bedriftene - og kanskje får du muligheten til å jobbe der et helt skoleår som praktikant!
Dette er en helt unik ordning for deg som har gått ett år på Danvik - for mange er det perfekte springbrettet til en karriere innen mediebransjen!
Gjennom et helt skoleår i praksis får du muligheten til å oppleve bransjen fra innsiden, utvikle dine evner og knytte uvurderlige kontaktnettverk.
Drømmer du om å jobbe i mediebransjen i fremtiden?
Søk om plass på en av våre linjer - så kan vi sammen gjøre drømmen til virkelighet!
Mandatory: Nei
Price: 28 000
Har du lyst til å gjøre en forskjell i verden? Synes du det ville ha vært spennende å oppleve en kultur helt forskjellig fra din egen? På Danvik støtter vi et solidaritetsprosjekt i Kambodsja, og hvert år får våre elever muligheten til å reise dit for å oppleve landet og møte menneskene som bor der. På turen besøker vi også kjente landemerker som tempelet i Angkor Vat, og tilbringer en dag ved stranda hvor du kan bade i skyblått hav. Se en side av verden du aldri har sett før – blir du med?
Danvik Folkehøgskole is an excellent example of how the Nordic folkehøgskole tradition helps young people get ready for the future.
In addition to promoting important life skills and Christian values, our Norwegian boarding school has built a solid reputation by giving students a foot inside the door of an increasingly competitive media industry.
The education at Danvik is divided between programme subjects, common subjects, elective subjects, workshops and practice.
Students will spend roughly half the year producing bigger projects like short movies, shows and documentaries for TV and radio, video games, plays, anthologies or photo exhibitions, all depending on which of the seven programmes they have chosen.
In the common subjects, they will encounter interdisciplinary themes like media ethics, history and advertising. As a bonus, students get the chance to learn from the best in the business on trips to Hollywood, Paris, Berlin and London.