Endelig skolestart!

I dag er det oppstart for 10 av landets folkehøgskoler. Siden følger de andre etter som perler på en snor. Og enda er det mulighet for å søke om plass!

skolestart, folkehøgskole, folkehøyskole, elever, hjerte av en flokk mennesker

Drøye 7.700 elever gleder seg til skolestart. Foto: Nordhordland folkehøgskole

Over 7.700 ungdommer holder på å pakke for å reise på folkehøgskole, eller de er allerede på vei dit. På noen folkehøgskolene har elevene allerede kommet fram og har blitt ønsket velkommen.

10 folkehøgskoler har skolestart i dag

De ulike folkehøgskolene har egne skoleruter, som blant annet avhenger av landsdeler og studieturer.

De 10 første skolene starter i dag, lørdag 18. august.

Så åpner 16 skoler sine dører i morgen, tett fulgt av 9 skoler utover i uken.

Den største gruppen av folkehøgskoler starter opp neste helg. 14 skoler ønsker velkommen til elevene lørdag 25. august og hele 21 skoler åpner dørene søndag 26. august.

7 folkehøgskoler har skolestart på en av hverdagene den siste uken i august. Den siste folkehøgskolen har skolestart søndag 2.september.

Er folkehøgskole riktig utdanningsvalg for deg?

Ikke for sent å søke

Folkehøgskolene har ikke søknadsfrist. Det betyr at man kan søke om plass helt fram til skolene starter i august. Folkehøgskolenes Restplasstorg har oversikt over alle ledige plasser på alle folkehøgskolene. Enkelte linjer og skoler er likevel helt fulle, eller har ventelister.

Les også:  Andrevalgetkan bli det beste!

Vi ønsker alle skolene, alle de ansatte og alle våre kjære nye elever et fantastisk folkehøgskoleår!