Nordnorsk Pensjonistskole

Hos oss står læring, trygghet og trivsel i fokus, og vi er kjent for å skape hyggelige rammer rundt våre kurs. Vår viktigste drivkraft er ønsket om å tilføre mennesker motivasjon til å søke ny kunnskap for bedre å mestre hverdagen. Vi ønsker å være en møteplass som inspirerer til skaperglede og livsmot.

Søk på skolenLinjer

Skolen ligger i kommunesenteret Vik, i Sømna Kommune. Vi holder til i trivelige lokaler sammen med Sømna Kro & Gjestegård. Vi har sengeplass til 65 glade kursdeltakere og hjerterom for alle.

Over 35 år har NNPS gitt mennesker kunnskap, gode opplevelser og tilhørighet. Med mennesket, menneskelivet og det menneskelige møtet i fokus vil skolen fortsette å drive sin virksomhet.

Skolen har et mangfoldig kurstilbud innenfor emnene:

Kursbeskrivelsene legges ut på vår hjemmeside: www.nnps.no fortløpende. Ta kontakt hvis du ønsker kursbeskrivelse tilsendt i posten eller har andre spørsmål.

Dette står vi for

La oss berike ditt liv med gode opplevelser, ny kunnskap og nye bekjentskaper! Lære hele livet - leve hele livet!

Sømna ligger midt i Norge, og det er mange måter å komme hit på; du kan komme hit med bil langs fylkesveg 17, også kalt "Kystriksveien", eller fra E6 ved Svenningdal gjennom Tosentunnelen til Sømna. Andre alternativ er tog til Grong eller Mosjøen, og buss videre til Brønnøy / Sømna, hurtigruta eller fly til Brønnøysund og buss (4 mil) til Sømna. Et opphold på Helgelandskysten gir minner for livet!

Finn reiserute fra der du bor

• Fantastiske turmuligheter både langs havkanten, merkde fjellturer, skogsstier og sykkelløyper.
  • DNT hytte
  • Aktiv Frivilligsental

Idrettsanlegg med:

• Kunstgresbane for fotball m/ TPE fylling
  • Friidrettsanlegg med løpebaner, lengdehopp, tresteg, kule, diskos og spyd. Anlegget er også tilrettelagt for høydehopp og stav.
  • Ballbinge
  • Sandvolleyball
  • Aktivitetspark

• Flere butikker: Coop Prix, lokalmat, blomster, håndarbeid-/gavebutikk, frisør
  • Bygdetunmuseum
  • Sømna Kirke

Det legges vekt på det sosiale og samlinger på kveldstid (ved mange kurs). Ingen er alene hos hos, om de ikke selv ønsker det.

Nedre aldersgrense for våre kurs er 16 år. Øvre ingen! Hos oss møtes generasjonene!

Bygninger

KortkursFrilynt
Søk på skolenSkolens nettside

Fra bloggen

Alt du ikke tør å spørre om før du begynner på folkehøgskole

Hvordan er det å ha mensen på fjelltur? Og hva gjør jeg om jeg har en dårlig dag på folkehøgskole? Her får du svarene!

Les mer på bloggen ▷

Få gratis skolekatalog i postkassa!

Få katalog med full oversikt over alle folkehøgskoler i posten. Bli kjent med skolene i ro og mak, og diskuter med venner og familie!

Bestill katalogen