Hva vil du bruke året ditt på?

Fordyp deg i noe du brenner for, eller prøv noe nytt, på verdens frieste skoler.

Tidligere elever

Lisa Lähdesmäki Fosse

Jeg har fått muligheten til å utvikle meg innenfor dans, sang og teater, og jeg har blitt inspirert av dyktige lærere og medelever som har fylt dagene i Seljord med masse glede og energi!

Lisa Lähdesmäki Fosse
Seljord Folkehøgskule
Birk Engeli Sæthre

Jeg følte at jeg ikke var klar til å begynne å studere og at jeg trengte litt mer tid før jeg bestemte meg for hva jeg egentlig vil.

Birk Engeli Sæthre
Fana folkehøgskule - Bergen
Ghopi Prabaharan, jobber som skuespiller Kilden teater.

Folkehøgskoleåret var da jeg fant meg selv og hva jeg ville med livet. Min skuespillerlærer så noe i meg, som andre ikke hadde gjort tidligere. Kombinasjon med læreren og linjefaget fikk jeg en plattform der jeg kunne feile, teste og utvikle meg.

Ghopi Prabaharan, jobber som skuespiller Kilden teater.
Sandefjord folkehøyskole
Gijs Brandts

Toten FHS is an amazing school in a beautiful location. The school really feels like home and the food here is amazing! Every day is a fun day, because there is always something to do.

Gijs Brandts
Toten folkehøgskole
Mads Lillehol

Jeg har stortrivdes fra første dag jeg kom til pasvik, jakt og friluft er min hobby og det er veldig fint å lære mer om dette fra jaktkulturen her i nord. Naturen og landskapet gir meg mange flotte opplevelser jeg har med meg for resten av livet.

Mads Lillehol
Pasvik Folkehøgskole
John Andre Lia

En ideell plass å utforske musikk! Der startet jeg med søramerikanske rytmer, som jeg fortsatt holder på med. Et godt musikkmiljø og lett å bli kjent med folk. På Agder traff jeg mange unike mennesker som jeg er glad for å ha med meg videre i livet

John Andre Lia
Agder Folkehøgskole

Få gratis skolekatalog i postkassa!

Få katalog med full oversikt over alle folkehøgskoler i posten. Bli kjent med skolene i ro og mak, og diskuter med venner og familie!

Bestill katalogen