Hva vil du bruke året ditt på?

Fordyp deg i noe du brenner for, eller prøv noe nytt, på verdens frieste skoler.

Tidligere elever

Caroline Sandstå

Haugetun er virkelig et år for livet! I løpet av året lærte jeg mye om både meg selv og om det å leve i fellesskap med andre. Reisene og samholdet i klassene og med alle andre var fantastisk.

Caroline Sandstå
Haugetun Folkehøyskole
Simen Setrom

Folkehøyskolen gir et enormt faglig utbytte og er en fantastisk morsom måte å lære og å vokse på.

Simen Setrom
Sunnhordland folkehøgskule
Berit Sollerud Meland

Et folkehøgskoleår gir deg frihet, kunnskap, lærdom, vennskap, samhold og venner for livet. Du kan dyrke dine egne interesser og gi deg selv utfordringer. Du kan få nytte av det meste senere i livet både gjennom studier og jobb.

Berit Sollerud Meland
Jæren Folkehøgskule
Nora Laura Kjærstad (Randaberg)

-På Explore har vi et utrolig godt og trygt miljø. Det er som vi skulle kjent hverandre hele livet. Det jeg liker best er hvor varierte linjetimer vi har; Idrett, reising, friluftsliv osv. Jeg stortrives og anbefaler Explore på det varmeste!

Nora Laura Kjærstad (Randaberg)
Hurdal Verk folkehøgskole
Thea Marie Korsvoll

— Det å være elev på Fjordane har hjulpet meg til å bli den personen eg er idag og til å vite at eg liker baking og matlaging. Det har også lært meg å stå i utfordringer, tenke positivt og prøve nye ting.

Thea Marie Korsvoll
Fjordane Folkehøgskule
Clementine Rusten

På Kunst og arkitektur fikk jeg utvikle mitt eget kunstneriske uttrykk samtidig som jeg ble inspirert av fantastiske venner og lærere! Nå studerer Clementine på Arkitektur og designhøgskolen i Oslo.

Clementine Rusten
Rønningen folkehøgskole

Få gratis skolekatalog i postkassa!

Få katalog med full oversikt over alle folkehøgskoler i posten. Bli kjent med skolene i ro og mak, og diskuter med venner og familie!

Bestill katalogen