Hva vil du bruke året ditt på?

Fordyp deg i noe du brenner for, eller prøv noe nytt, på verdens frieste skoler.

Tidligere elever

Asora Humlestøl

Det er virkelig ikkje lett å vite kva man har lyst å gjøre når man skal begynne å ta valg om utdanning og jobb. Valget eg tok om å ta eit år på Manger fhs angra eg ikkje eit einaste sekund på!

Asora Humlestøl
Manger folkehøgskule
Kristoffer Mæle Røskar

Elever med samme og ulike verdier – skaper et godt miljø og god refleksjon i den menneskelig psyken

Kristoffer Mæle Røskar
Fana folkehøgskule - Bergen
Morgan Hagerupsen

Interessert i musikk? Begynn her! Harald er en inspirerende lærer, som utfordrer deg på det nivået du er. For meg har høydepunktene vært å spille i band og få produsere egen musikk i studio - herlig!

Morgan Hagerupsen
Harstad Folkehøgskole
Lars Henrik Bolstad

Hadde veldig stort utbytte av året. Lærte mye av Jan, samt de andre lærerne. Fikk mange verdifulle erfaringer av fellesprosjekter. Knyttet nettverk og sannsynligvis livslange vennskap. Og mye mye mer.

Lars Henrik Bolstad
Sunnhordland folkehøgskule
Vilde Sines

Det fine her er at det ikkje er press på kle og sminke og sånne ting ? det er godt å få vere som eg er! Eg søkte Nordfjord både på grunn av friluftsliv og fordi det er ein kristen skule.

Vilde Sines
Nordfjord folkehøgskule
Hans Haugstad Avdem

Eg vil måle krefter med naturen. Og samtidig lære meg å leve med naturen, ikkje mot den. Og for å lære det, må eg jo vere i naturen. Eg vil mest mogleg ut på tur, og få størst mogleg utfordringar

Hans Haugstad Avdem
Nordfjord folkehøgskule

Få gratis skolekatalog i postkassa!

Få katalog med full oversikt over alle folkehøgskoler i posten. Bli kjent med skolene i ro og mak, og diskuter med venner og familie!

Bestill katalogen