Hva vil du bruke året ditt på?

Fordyp deg i noe du brenner for, eller prøv noe nytt, på verdens frieste skoler.

Tidligere elever

Joakim Caspar Meen

Palestinaturen ga et innblikk jeg ikke hadde fått som turist på egen hånd. Det var spesielt å plante oliventrær på Vestbredden. Jeg forstod hvor viktig oliventrærne er for mange palestinere og kjente på mestringa da klassen greide å plante 150 trær.

Joakim Caspar Meen
Rønningen folkehøgskole
Martin Larsson

Ski og klatring gir gode muligheter til å drive med sportsklatring og toppturer. I tillegg til kunnskapene man får på linjen finnes fantastiske fjell i alle retninger en kan bruke det man har lært på.

Martin Larsson
Sogndal folkehøgskule
Emma Friberg Gangstad

Bildekunstlinjen på Fana har gitt meg muligheten til å eksperimentere med ulike kunstneriske utrykk sammen med andre noe som jeg ellers ikke hadde fått gjort.

Emma Friberg Gangstad
Fana folkehøgskule - Bergen
Sakarias Fredriksen Tranvåg

Det å sette i gang egne prosjekter med dyktige klassekamerater gjorde det til et uforglemmelig år. Det var inspirerende og viktig for meg i møte med videre musikkstudier. I dag studerer jeg siste året på master i Opera på Operaakademiet i København

Sakarias Fredriksen Tranvåg
Agder Folkehøgskole
Brede Sørum, Jazz

Dette skoleåret har vært helt supert. Jeg har hatt en enorm forbedring på instrumentet mitt og blitt mye tryggere på samspill, men det beste med dette året var egentlig alt det andre. Jeg har lært så mye om ting jeg ikke viste jeg ville lære om.

Brede Sørum, Jazz
Sund folkehøgskole
Kathrine Sollien

Jeg har utviklet meg stort innenfor linjefeltet mitt, men mest av alt har jeg lært å kjenne andre mennesker, å knytte bånd, å lytte, å stadig forstå mer om hvem jeg er, hvem vi er sammen og å kunne le og gråte på samme tid.

Kathrine Sollien
Vefsn Folkehøgskole - Toppen

Få gratis skolekatalog i postkassa!

Få katalog med full oversikt over alle folkehøgskoler i posten. Bli kjent med skolene i ro og mak, og diskuter med venner og familie!

Bestill katalogen