Hva vil du bruke året ditt på?

Fordyp deg i noe du brenner for, eller prøv noe nytt, på verdens frieste skoler.

Tidligere elever

Ulrik Marcussen

Å gå på folkehøgskolen ga meg pusterommet jeg trengte for å virkelig fordype meg i musikken. Det ga rom for utvikling og samspill jeg er glad for å kunne ha med videre.

Ulrik Marcussen
Fana folkehøgskule - Bergen
Lars-Andreas Forthun

Det eg alltid vil huske er den fantastiske plasseringa samt det blomstrande kreative miljøet på skulen og øya. Tida der har vore sentral i forminga av meg som artist og teknikar, men òg som menneskje.

Lars-Andreas Forthun
Sunnhordland folkehøgskule
Christian Helsem

Sunnfjord fhs er et av de beste valgene i mitt liv. Ulike aktiviteter og spennende turer gjør at ingen dager er kjedelige. I tillegg er det et pluss at vi har verdens beste lærer, Are Gunnar, som lyser opp hverdagen!

Christian Helsem
Sunnfjord Folkehøgskule
Marte Hallingstad Barstad, student LIPA

I linjefaget fikk jeg utvikle meg i ekstremt relevante ting for mitt drømmestudie som ble en stor fordel. Jeg fikk jobbe med faget på en daglig basis og finne ut om det var noe for meg uten at det var i en alt for seriøs setting.

Marte Hallingstad Barstad, student LIPA
Sandefjord folkehøyskole
Nora Louise Grimstad

Noe av det som var viktig for meg var et et stort mangfold av elever, og på Elverum FHS tror jeg alle vil finne noen de klaffer med.

Nora Louise Grimstad
Elverum folkehøgskule
Tommy Holtan

Året på filmproduksjon ga meg mer respekt for det harde arbeidet bak kameraet. Jeg møtte en skole som tilrettela for at jeg kunne dyrke min interesse innen film. Skolen gav meg også mange gode minner og venner som jeg kommer til å ta med meg videre.

Tommy Holtan
Nordmøre Folkehøgskule

Få gratis skolekatalog i postkassa!

Få katalog med full oversikt over alle folkehøgskoler i posten. Bli kjent med skolene i ro og mak, og diskuter med venner og familie!

Bestill katalogen