Innholdsproduksjon (Høst)

Søk på linja

Du lærer å lage innhold for flere plattformer, sammen med noen av landets fremste innholdsprodusenter. Enten du ønsker å bygge din egen eller andres profil, lærer du teknikker som gjør deg synlig!

Bli eller bygg en profil

For å lykkes over tid må du vite hva som funker. En god profil gir seerne verdi, går rett på sak og har høy kvalitet. På linja jobber vi både med profilblgging og konsept, men også teknikker og innholdsproduksjon.

Profilbygging

Hvem vil du være?

Innholdsproduksjon handler ofte om å stikke seg frem. Hvilke verdier vil du fronte? Hvordan forholder du deg til kommentarfeltet? Og hvordan skal du klare å logge av når hverdagen handler om å synes på nett?

Samarbeidspartnere

På Innholdsproduksjon får du møte folk fra bransjen som vil hjelpe deg å finne din nisje, gi deg feedback på ditt innhold og dele av sine erfaring.

Halvor Thorsnes aka Kitchenjam er lærer på linja. Gjennom hans nettverk får du møte erfarne innholdsprsodusenter og profiler gjennom skoleåret.

Kreativt miljø med mange personligheter

På skolen har vi ulike linjer. Det gjør at mange ulike mennesker med forskjellige interesser og personligheter kommer til skolen. Det gir deg som innholdsskaper muligheten til å gjøre intervjuer, photoshoots eller alle tenkelige samarbeid, enten du vil fokusere på kunst, musikk, foto, actionsport, bistand m.m.

Innholdsproduksjon passer for deg som vil lære digital markedsføring til ulike sosiale medier. Du får innføring i verktøy, utstyr og teknikker som brukes i bransjen og kan bygge profilen din videre.

Dette vil du lære

Profilbygging

• Konseptutvikling
  • Historiefortelling, retorikk
  • TikTok, Instagram og YouTube
  • Innholdssjangere for din profil: livsstil, mote, trening, mat osv?
  • Film, foto, lyd og lys
  • Redigering i Premiere Pro, CapCut og Photoshop
  • UGC (User Generated Content)
  • Entreprenørskap og markedsføring
  • Prissetting, budsjett og markedsanalyse
  • Journalistikk
  • Podcast

Våre forventninger til deg

Vi forventer engasjement for å lære, prøve, feile og utvikle din profil. Du må samtidig være åpen for ulike personer, ideer og prosjekter mot mange ulike innholdstyper og kunder.

Obligatorisk: Ja

Pris: Inkludert i linjepris

Ksamil har kanskje dukket opp i feeden din? Byen ligger på Albanias kyst mot Adriaterhavet og kalles Europas Maldivene på grunn av det krystallklare turkise vannet og de luksuriøse overnattingsstedene.

Vi skal utforske den skjulte perlen, skape reiseinnhold og bruke tiden til å klekke ut idéer og konsepter for videre produksjoner.

Fra kr 68 264,-

Inkludert

• Undervisning
  • Mat og rom på skolen (romtype: dobbeltrom)
  • Bad på gangen
  • Reiseforsikring (på skolens reiser
  • Norsk sangbok
  • Studietur: Ksamil – Europas Maldivene
  • Internett
  • Vaskemaskin
Minimumspris for linja 68 264,-

Du kan legge til (Huk av og se hvordan det påvirker prisen)

Lån og stipend

Summen du må dekke selv 68 264,-
(13 653,- per måned)
Når du takker ja til skoleplassen må du betale et administrasjonsgebyr på rundt 2500 kroner. Resten av summen betaler du månedsvis gjennom skoleåret. Nærmere informasjon får du fra skolen.
På Elverum folkehøgskole er alt inkludert i prisen. Mat på reise, felles skoletur og nødvendig programvare. *OBS. Alle studieturer er inkludert, men hvis du skal være med til Uganda, Rwanda og Kenya blir det et tillegg i prisen.

Dette utstyret får du låne av skolen

Innholdsproduksjonslinja har et klasserom med arbeidsplasser og skaperstudio. Her har vi lys, mikrofoner og stativer klart til bruk.

På skolen har vi også fotostudio med blitser og bakgrunner og et stort utvalg kamerautstyr for film og foto som du får disponere sammen med fotolinja.

Dette utstyret må du stille med selv

Du trenger er et digitalt kamera (speilrefleks, systemkamera eller mobil) og en bærbar datamaskin. Ta med stativ, lys, mikrofoner, ekstern harddisk og mus hvis du har.

Kjøp gjerne brukt eller spør oss om tips før du kjøper noe hvis du er usikker.

Ta kontakt dersom du har spesielle behov. Sammen finner vi ut hva vi kan tilby deg.

Søk på linjaMer om skolenSkolens nettside

Fra bloggen

Søkte folkehøgskole rett før skolestart

Les intervju med elever som tok sjansen på en restplass!

Les mer på bloggen ▷

Få gratis skolekatalog i postkassa!

Få katalog med full oversikt over alle folkehøgskoler i posten. Bli kjent med skolene i ro og mak, og diskuter med venner og familie!

Bestill katalogen

Linjer som ligner på denne

Backpacker Multisport - Høst 2024

Foto - fashion og kunst - høst