Study Chinese, Korean & Japanese and travel to Beijing, Seoul & Tokyo!

This superclass gives you the chance to learn Chinese, Korean and Japanese language!

Although the three languages are very different, they do have much in common. Korean and Japanese are not related to the Chinese language all, but they both use a high number of Chinese characters and words, much like many European languages use Latin and Greek.

Out of the three, Chinese is arguably the easiest language for Westerners to learn and the language that is most similar to Norwegian/English. It's possible to form simple sentences from the first class. Japanese and Korean are more complex and harder to learn, but they are fairly similar, so knowing one is of great help if you are trying to learn the other.

Our school collaborates with language institutes in all three countries and there is a possibility to attend a second year where you can specialize in one of the languages and spend a period abroad attending a language institute in your chosen country.

Mandatory: Yes

Price: Included in course price

Duration: 3-4 uker

Meals included per day: 2

På våren reiser vi til Beijing, Seoul og Tokyo.

Fellestur til Jotunheimen

Pris: Inkludert i linjepris

I begynnelsen av september reiser vi til Jotunheimen på bli kjent tur. Det blir mange turalternativer, noen går på lang tur over Besseggen, mens andre velger kortere turer i nærområdet.  Vi bor på Grønolen, som er en familiedrevet fjellgård. Her får vi nydelig frokost, kan smøre med oss en god matpakke, og får skikkelig god buffet når vi kommer tilbake etter tur.

Fellestur til Stockholm

Pris: Inkludert i linjepris

Hvert år tar skolen noen turer i både innland og utland. I oktober reiser alle elever og ansatte til Stockholm. Her får vi ulike kulturelle opplevelser. Noen aktiviteter er obligatoriske, og andre aktiviteter kan du velge selv. Musikal står som regel på planen, vi besøker Vasamuseet, vandrer i Gamla Stan og mye mer. Hver linje har en dag der de selv bestemmer hva de ønsker å gjøre. Hver dag finner vi ulike restauranter, hvor vi spiser enten lunsj eller middag. Det er opplegg hver dag, men du får også fri til å utforske byen på egenhånd.

We offer major subjects within these areas:

Psychology Pedagogy Leadership
Music Studio and Live
Fantasy
Competitive Instinct
Musical Exercise Broadway
China Korea and Japan studies
Music Ski Snowboard

Courses at the school

Send applicationAbout the schoolSchool web page