Kompani Hardanger - Halvårskurs

Søk på linja

Vil du komme i bedre form? Vil du være bedre forberedt til Førstegangstjenesten? Trenger du en ny start med bedre rutiner? Velkommen som elev på Kompani Hardanger!

Her på linja møter du flere engasjerte idrettslærere som vil hjelpe og motivere deg for å komme igang med treningen som skal til for å nå dine mål. Sammen med dine klassekamerater bruker vi dagene til trening, forberedelser og opplevelser

Linjens viktigste innhold:

Du er en elev som ønsker å komme i bedre form! Kanskje skal du inn i førstegangstjenesten? Styrk kroppen både fysisk og psykisk som forberedelse til å nå dine neste mål!

Dette vil du lære

• Mer om deg selv
  • Hvordan komme i bedre form
  • Utvikle egen styrke og kondisjon
  • Grunnleggende kunnskaper for å overleve ute i naturen

Våre forventninger til deg

• Motivert for å gjøre en endring i eget liv

Fellesturene skal fungere som hyggelige sosiale turer for alle elever, samtidig som det blir lagt inn spennende aktiviteter og faglige tema.

Obligatorisk: Nei

Pris: 2 000

Varighet: 3 dagar

Tidlig på høsten setter vi kursen mot DNT-hytta Sandhaug som ligger på Hardangervidda. Du blir kjørt til Tinnhølen og derifra er det ca. 4 timers gåtur i lett terreng til Sandhaug. Elevene blir fordelt på forskjellige soverom og vi får servert god middag hver kveld. Dette er en sosial tur hvor elevene virkelig blir godt kjent. Det er dusj og alle fasiliteter på hytta. Det er frivillig, men sterkt anbefalt å være med på denne turen.

Se video fra turen her

Velkommen til vakre Lofthus! Her ligger Hardanger FHS, en frilynt skole med et unikt linjetilbud. Vi har 7 ulike linjer som betyr at du finner noe som passer akkurat deg. Hos oss legger vi vekt på å skape et godt, trygt og inkluderende miljø, hvor trivsel for alle er en nøkkelfaktor.

Linjer ved skulen

Les mer om skolen

Fra kr 67 500,-

Inkludert

• Undervisning
  • Mat og rom på skolen
Minimumspris for linja 67 500,-

Lån og stipend

Summen du må dekke selv 67 500,-
(13 500,- per måned)
Du betaler et høyere beløp med forfall 1.september og i januar siden utbetalingen fra Lånekassen er høyere da. De andre månedene blir også tilpasset Lånekassen sine utbetalingssatser.
Når du takker ja til skoleplassen må du betale et administrasjonsgebyr på rundt 2500 kroner. Resten av summen betaler du månedsvis gjennom skoleåret. Nærmere informasjon får du fra skolen.

Vi tilrettelegger for alle så godt vi kan så langt vi har mulighet til og gjør justeringer i samråd med deg. Ta kontakt med oss i god tid om du har behov for tilpassinger, eller lurer på om vi kan tilrettelegge for deg.

Søk på linjaMeir om skulenSkulen si nettside

Frå bloggen

Her er de nye folkehøgskolelinjene

Les hvilke helt nye linjer du kan søke på skoleåret 2024/2025.

Les meir på bloggen ▷

Få gratis skolekatalog i postkassa!

Få katalog med full oversikt over alle folkehøgskoler i posten. Bli kjent med skolene i ro og mak, og diskuter med venner og familie!

Bestill katalogen

Circum Polar Finnmark

Alta folkehøgskole
Halvårskurs høstKristen