Ekstremsport på Reisefot - Vår 2025

Send application

Forestill deg å besøke Amazonas, bli kjent med landene Ecuador og Colombia, stå på ski i urørt puddersnø eller fyke over Hardangervidda med kite? I lag med gode venner og med god veiledning blir dette året en opplevelse for livet!

Vi har to hovedtemaer på linjen: lære deg å reise på egenhånd og ekstremsport:

Allerede i januar reiser vi til Colombia og Ecuador. To spennende land som er skapt for ekstremsport og backpacking! Utenfor allfarvei møter vi lokalbefolkningen og driver med mange spennende aktiviteter. Du kommer til å lære deg å reise i mindre grupper og organiserer deler av turen helt selv. Etter dette halvåret har du nok erfaring til å dra ut i verden på egenhånd. Tilsammen er vi nesten 1 måned på reisefot!

Etter turen til Sør Amerika har vi fokus på at du tester egne grenser, gjennom forskjellige ekstremsporter:

Vi har spennende og varierte aktiviteter igjennom våren, som kan gjøre at pulsen din øker et par ekstra hakk og du får teste egne grenser. Etter dette halvåret har du lært nok til å kunne drive de fleste aktivitetene på egenhånd. Sikkerheten står alltid øverst på planen. Vi går grundig gjennom opplæringen og vi benytter sertifiserte instruktører til alle aktivitetene. Bli med på denne spennende reisen da vel!

Mandatory: Yes

Price: Included in course price

Duration: 3-4 uker

Etter nyttår pakker vi sekkene og drar langt av sted til Colombia.

Vi reiser til byen Medellin, en by som lenge har vært preget av kriminialitet. Nå er fullt mulig å utforske byen. Når vi besøker Kommuna 13 som en gang var byens farligste bydel møter vi ungdommer som har opplevd mye, men som nå vil vise byen og hva den har å by på.
Vi drar også på tur til Chicamocha Canyon for å fly paraglider, går tur blant verdens høyeste palmetrær, utforsker fargerike landsbyer, lager vår egen sjokolade og skal på downhillsykling i Andesfjellene! Her er det mye historie å oppleve og mange aktiviteter å gjøre.Tørr du kanskje å hoppe i Sør-Amerikas største strikkhopp på hele 140 meter?

Etter to uker i Colombia drar vi sørover og krysser ekvatoren. I Ecuador venter nye eventyr! Dette landet har mye å by på. Sammen opplever vi Maya-kulturen og drar på en 4-dagers fottur til vulkankrateret Quilotoa på 3.900 meters høyde. Turen går gjennom små landsbyer og vi kommer tett på lokalbefolkningen. En tur som du ikke komme til å glemme. Etterhvert vil du kjenne høydemeterne når vi nærmer oss målet. Dagen etter drar vi ned igjen for så å bestige neste fjell som er den aktive vulkanen Cotopaxi.

Etter å ha opplevd Andesfjellene reiser vi til Amazonas-omådet, der vi bor blant lokalbefolkningen. Vi skal på natt trekking i regnskogen og fiske vår egen middag. Her kommer vi tett på lokalbefolkningen «Indichurros» og opplever livet Amazonas sammen med dem. Etter ca fire uker på tur drar vi hjem igen.

Opplev Telemark (vår)!

Mandatory: Yes

Price: Included in course price

Duration: 3 - 5 dager

Telemark er en av Norges skjulte vinterperler. Hvor deilig er det ikke å komme seg til fjellheimen sammen med gode venner? Telemark byr på snøsikre og gode vinterforhold.

The school is situated in Seljord, a village in the middle of southern Norway, surrounded by mountains, forests and lakes. Only 3 hours by bus from Oslo you will find yourself in this picturesque scenery in Telemark county.

We offer the following groups:

• Backpacker-Multisport
  • Paragliding-Ekstremsport
  • Ekstremsport på Reisefot
  • Musikal Broadway
  • Verdensborger
  • Country
  • Musikkreisen
  • Viking
  • Grønn Mote

In addition to the major groups all students take part in the morning assembly, seminars and the school choir. You can choose from a range of electives.

As most classes will be in Norwegian we recommend learning some basic Norwegian before coming to school.

For more information please visit our website.

Courses at the school

Send applicationAbout the schoolSchool web page