Ekstremsport på Reisefot - Høst 2024

Send application

Forestill deg å hoppe solo ut av et fly med fallskjerm på ryggen fra 4.000 meters høyde, lære deg å dykke og rafte i Slovenia, kjøre vannski i norges beste kabelpark og mye mer! I tillegg lærer du å reise på egenhånd rundt i verden.

I lag med gode venner og med god veiledning blir dette året en opplevelse for livet!

Vi har to hovedtemaer på linjen:

Lære deg å reise på egnehånd

Vi reiser vi til Slovenia, landet som er skapt for ekstremsport. Her foregår dykkekurset og vi skal rafte på en av verdens fine elver. Andre halvdelen av kurset skal dere reise rundt i Europa i små grupper på egenhånd og finne veiene tilbake til Seljord selv. Vi bruker mye tid på at du skal lære deg å reise selvstendig og etter høsten har du nok erfaring til å dra ut i verden på egenhånd. I tillegg til denne turen reiser vi til Danmark for å lære kiting.

Ekstremsport:

Gjennom året har vi fokus på at du tester egne grenser, gjennom forskjellige ekstremsporter:

Vi har spennende og varierte aktiviteter igjennom høsten, som kan gjøre at pulsen din øker et par ekstra hakk og du får teste egne grenser. Sikkerheten står alltid øverst på planen, vi går grundig gjennom opplæringen og vi benytter sertifiserte instruktører til alle aktivitetene. Bli med da vel!

Linjetur til Danmark

Duration: 5 dager

Meals included per day: 3

I løpet av året reiser vi til Danmark for å ha en treningsuke med kiting. Norge er et av de beste stedene i verden for å snø kite og Danmark er en av de beste plassene å lære seg dette. Her er det mye vind og store strender, noe som er en perfekt kobinasjon for å lære seg å kite. Senere kommer vi til å bruke det du har lært, på vann eller på snø.

Det å kite på snø eller på vann er en fantastisk følelse, kiten blir som din personlige heis eller båt og du kan dra akkurat hvor du vil! Dette åpner opp for ekstremt mange muligheter. Du trenger ikke gå på topptur med en lang innmarsj og flere timer opp på en fjelltopp for å få noen turer med urørt pudder. Du kan heller kite opp til toppen å få mange flere turer ned! Du kan også kite på innsjøer med masse pudder eller du kan dra på lang tur med pulk og telt. Mulighetene er mange!

Slovenia / Europa

Duration: Ca 14 dager

Meals included per day: 3

Det blir mange turer i løpet av skoleåret, men en av de største er turen til Slovenia. Denne turen er på høsten. Før turen starter forbereder vi oss med å lære om dette landet og lage vår egen rute. Forberedelser til en slik tur er spennende og gjør selve turen mer innholdsrik!

Til tross for sin størrelse, er Slovenia rik på naturopplevelser og kultur. Her blir det backpacking rundt om i dette landet som er skapt for ekstremsport. Vi skal på rafting, fjellturer og her får du mulighet til å ta dykkersertifikat! Det å være vektløs under vann, blant vakre koraler og sammen med gode venner er noen av høydepunktene i skoleåret.

For å komme oss tilbake til Norge reiser vi med tog og buss gjennom Europa tilbake til Norge. Dere reiser i mindre grupper og dette organiserer dere sammen. Det blir noen fellesmøter underveis, men ellers reiser dere helt på egenhånd. Her lærer du å backpacke gjennom Europa sammen med gode venner.

Opplev Telemark (høst)!

Duration: 3 dager

Målet med fellesturene er å bli kjent med hverandre og det å oppleve noe sammen som gruppe. Høstturen går til fjellgården Vatnelian som ligger i nærområdet til skolen. Fellesskapet står i fokus på denne turen og du blir kjent med den fine naturen vi har i Telemark. Du får oppleve innlands-Telemark med fjell, fiskevann, bærplukking og sosiale samlinger.

Det er en fantastisk tur for å spleise oss sammen. Denne turen huskes av mange som en av mange høydepunkter fra skoleåret.

The school is situated in Seljord, a village in the middle of southern Norway, surrounded by mountains, forests and lakes. Only 3 hours by bus from Oslo you will find yourself in this picturesque scenery in Telemark county.

We offer the following groups:

• Backpacker-Multisport
  • Paragliding-Ekstremsport
  • Ekstremsport på Reisefot
  • Musikal Broadway
  • Verdensborger
  • Country
  • Musikkreisen
  • Viking
  • Grønn Mote

In addition to the major groups all students take part in the morning assembly, seminars and the school choir. You can choose from a range of electives.

As most classes will be in Norwegian we recommend learning some basic Norwegian before coming to school.

For more information please visit our website.

Courses at the school

Send applicationAbout the schoolSchool web page