Finn turgleden med oss!

Sliter du med å finne motivasjon til å komme deg opp av sofaen og ut i naturen? I løpet av påska vil vi dele våre aller beste turtips med deg. Følg med!

Jens Kristian Baustad ved bålet

GIR RÅD: Jens Kristian tror det er mange som ikke har funnet turgleden fordi de ikke kan nok grunnleggende teknikker. Foto: Trude Sandvik

Eksperten heter Jens Kristian Baustad, og er lærer på jakt- og fiskelinjaPasvik folkehøgskole.

Det er trist at så få har funnet gleden av å være ute i naturen

Han tror årsaken er at er at de kan for lite til å føle seg trygg på tur. De kan ikke nok grunnleggende teknikker. Derfor vil han gjerne dele noen enkle tips og triks med deg gjennom påska, i håp om å gjøre deg like turfrelst som han selv.

Følg med på blogg, Facebook og Instagram!

Du kan følge tipsene til Jens Kristian gjennom hele påska. Både her på bloggen, på Facebook og på Instagram.

Jens Kristian Baustad, lærer på Pasvik folkehøgskole i Finnmark

Om eksperten

Navn: Jens Kristian Baustad

Alder: 36 år

Arbeid: Lærer på jakt- og fiskelinja på Pasvik Folkehøgskole

Bosted: Pasvik Folkehøgskole

Utdanning: Allmennlærer med friluftsliv og matematikk

Interesser: Skyting, jakt og generelt friluftsliv

Drøm: Bo ett år i ei hytte i skogen, hvor han får masse tid til å jakte, være ute og bruke naturen.

Høydepunkt på jobb: Når han ser mestringsfølelsen og gleden hos elevene når de klarer noe de har drømt om, eller som de kanskje har slitt med før.

Mål med skoleåret: Få elevene til å kjenne på den samme gleden som han gjør ute i naturen, samt å gi elevene tilstrekkelig kunnskap til å klare seg alene ute i villmarka.