Vil finne den nye oljen

Haugetun Folkehøyskole i Fredrikstad lanserer høsten 2016 en helt ny folkehøgskolelinje: «Innovasjon og digital Markedsføring». – Norge leter etter den nye oljen. Vi tror at elever med bakgrunn fra folkehøgskole er akkurat det landet trenger, sier rektor.

– Vi lever i en verden hvor de digitale plattformene tar over mye av livene våre. Vi som folkehøgskole må utvikle oss og tilpasse oss ungdommenes interesser og hverdag. Derfor ønsker vi å inkludere digitale fag og digital satsing på skolen vår. Dette er et spennende supplement til alle de andre linjene vi tilbyr, sier rektor Per Morten Wiig.

dreamstime_s_67934032

– Vi som folkehøgskole må utvikle oss og tilpasse oss ungdommenes interesser og hverdag. Derfor ønsker å inkludere digitale fag og digital satsing på skolen vår, sier rektor Per Morten Wiig.

Gjennom studieåret vil elevene få et innblikk i mye av det innovasjon, produktutvikling, konseptutvikling, forretningsutvikling og digital markedsføring innebærer. Målet er å skape en kreativ linje hvor elevene får smake litt på en retning som vil være tydelig i mange år fremover.

– Vi skal leke og ha det gøy. I løpet av året håper jeg at elevene skal bli inspirert og bygge en digital kompetanse de kan ta med seg videre. Vi håper å gi dem et «kick» og oppleve gleden av å skape noe, samtidig som å få en forståelse av den nye måten å gjøre salg og markedsføring på, sier linjeleder Erik Øysæd.

– Jeg drømmer om at vi gjennom året kan skape og utvikle gode idéer som elevene tar med seg videre og kanskje utvikler på egen hånd, fortsetter han.

California 2

Den nye linja «Innovasjon og digital Markedsføring» ved Haugetun folkehøyskole skal på studiereise til California for å besøke norske og internasjonale selskaper.

Elevene skal gjennom mye i løpet av årets 3 moduler. Alt fra studiereise til California for å besøke norske og internasjonale selskaper, via filmproduksjon og blogging til innføring i metoder og løsninger for digital markedsføring.

I tillegg til det digitale fokuset vil elevene selvfølgelig få oppleve de normale folkehøgskoleaktivitetene, med godt fokus på sosialt liv, gode verdier og fellesskapet.

– Vi har stor tro på denne linja. Vi tilbyr noe som ikke finnes andre steder, og for de som ønsker et folkehøgskoleår som garantert gir nytteverdi uavhengig av hvilken retning man skal gå senere – er

dette perfekt, sier rektor Per Morten.

– Norge leter etter den nye oljen. Vi tror at elever med bakgrunn fra folkehøgskole er akkurat det landet trenger, avslutter han.