Slik lager du julekortene selv

De hjemmelagde julekortene er de som er hyggeligst å gi bort og koseligst å få, mener Monicha Jakobsen, lærer på Barne- og Ungdomsarbeidslinja på Harstad folkehøgskole. Her får du hennes beste tips på hvordan man lager julekortene selv.

Hvert år lager elevene på Barne- og ungdomslinja på Harstad folkehøgskole julekort til folk i nærområdet av skolen. Neste uke reiser elevene til det lokale sykehjemmet for å dele ut julekortene de selv har laget.

Hvert år lager elevene på Barne- og ungdomslinja på Harstad folkehøgskole julekort til folk i nærområdet av skolen. Neste uke reiser de til det lokale sykehjemmet for å dele ut julekortene de har laget.

Hver jul lager Barne- og ungdomsarbeidlinjaHarstad folkehøgskole julekort som de deler ut i nærområdet til skolen.

– Det er et kreativt og hjertevarmt prosjekt som både elevene og lokalbefolkningen setter stor pris på å få være en del av, forteller Monicha.

monicha-jakobsen

Monicha Jakobsen er lærer på Barne- og Ungdomsarbeidslinja på Harstad Folkehøgskole. Hun er forkjemper av å gjøre julen mer hjemmelaget. – Man må ikke kjøpe alt ferdig!

Dette trenger du for å lage julekort

Dette gjør julekortet ekstra spennende

glitter

Dette gjør julekortet mer personlig

Vet du om en julesang eller et juledikt som mottakeren er glad i eller som passer godt til vedkommende? Velg ut ett eller flere vers og bruk det i julekortet. Enten kan du skrive det pent inn selv, eller så kan du printe det ut, klippe det til og lime det inn i julekortet.

Her er det bare kreativiteten som setter grenser. Synes du det er vanskelig å komme igang? Det er masse inspirasjon å hente på for eksempel Google eller Pinterest!