Ikke for sent å søke på folkehøgskole!

Du har fremdeles mulighet til å kapre en plass på en folkehøgskole. Gå inn på vårt restplasstorg og se hvilke linjer det fremdeles er ledig plass på.

Tekst: Astrid Fuhr

Folkehøgskolenes Restplasstorg har oversikt over alle ledige plasser på alle folkehøgskolene. Folkehøgskolene har ikke søknadsfrist. Det betyr at man kan søke om plass helt fram til skolene starter i august. Enkelte linjer kan dog bli fulle før.

Se alle ledige linjer på alle folkehøgskolene

Skjermbilde av restplasstorget.

Hvordan søke?

Hver enkelt folkehøgskole har sitt eget søknadsskjema. Alle søknadsskjemaene ligger her Vanligvis vil du få svar fra skolen kort tid etter du har sendt en søknad. Noen skoler sender svar på epost eller SMS mens andre svarer med brev.

Hvis du får tilbud om plass på en linje så får du gjerne en frist for å takke ja til plassen. Hvis du takker ja til en plass på en folkehøgskole, så må du betale innmeldingspenger til skolen. Når du har betalt innmeldingspengene er det bare å lene seg tilbake og glede seg til et flott år på en av Norges 81 folkehøgskoler.

to smilende jenter på internatrom