En forfatter gjør mer enn å skrive bøker. Hos oss jobber vi med alle sjangere fra idé til publikasjon, både på nett og på trykk. Lag tidsskrift, produser podkast og film og gi ut bok.

Liker du å skrive?

Hos oss vil etablerte forfattere lære deg håndverket.

Du vil få prøve ut mange sjangere, men også få muligheten til å dyrke det du liker best og bli bedre i det.

Du vil lære å bygge opp en historie, skildre omgivelsene, utvikle karakterer, skrive god dialog og gi konstruktiv tilbakemelding på tekst i hyggelige omgivelser.

Vi garanterer at du vil bli bedre til å skrive. Og planlegger du å studere journalistikk eller skrivekunst er denne linja midt i blinken for deg!

Noen av årets høydepunkter:

Dette vil du lære

Forfatterlinja er stedet for "learning by doing" og vi kan garantere at du vil bli bedre til å skrive!

Noen flere stikkord:

• Karaktertegning
  • Sceneoppbygging
  • Plot
  • Dialog
  • Ulike sjangre og forfatterskap
  • Forfatterbesøk
  • Forlagsturer
  • Gjestelærere
  • Studietur til utlandet
  • To utgivelser i året med egne tekster
  • Lærerike og varierte skriveøvelser
  • Bevisstgjøring rundt den kreative prosessen

Våre forventninger til deg

Det kreves bare en eneste ting: Du må ha lyst til å skrive.

På høsten arrangerer vi en tradisjonsrik fjelltur til en hytte i Jønndalen i Nore og Uvdal.

Obligatorisk: Ja

Pris: Inkludert i linjepris

Varighet: 2 døgn

Måltider pr dag inkludert: 4

Hele skolen har dratt på en felles skoletur til Jønndalen Høyfjellsseter helt siden 1974. Denne skoleturen er en lang tradisjon for Buskerud Folkehølgskole og en stor suksess hvert år!

Ragnhild Eskeland

Lærer Forfatter

Ragnhild er forfatter og oversetter. Hun debuterte i 2018 med romanen Føling som hun ble nominert til Tarjei Vesaas debutantpris for. Hennes andre roman Keen kom i 2020.Ved siden av å skrive, har hun holdt skrivekurs for ungdom, jobbet i avis og tidsskrift og jobbet med undervisning på universitet. Ragnhild var selv fhs-elev ved Nansenskolen i Lillehammer. Hun bor i Oslo.

Epost: forfatter@buskerud.fhs.no

Fra kr 69 200,-

Inkludert

• Undervisning
  • Mat og rom på skolen (romtype: dobbeltrom)
  • Studietur
  • Bad på gangen
  • Internett
  • Vaskemaskin
Minimumspris for linja 69 200,-

Lån og stipend

Summen du må dekke selv 69 200,-
(13 840,- per måned)
Priskalkulatoren regner kun ut gjennomsnittet per måned. Vår betalingsplan følger utbetalingene fra Lånekassen. August har en større utbetaling, derfor en større innbetaling.
Når du takker ja til skoleplassen må du betale et administrasjonsgebyr på rundt 2500 kroner. Resten av summen betaler du månedsvis gjennom skoleåret. Nærmere informasjon får du fra skolen.
Merk at priskalkulatoren ovenfor tar utgangspunkt i hva man fikk i lån og stipend for skoleåret 23/24. Summen fra lånekassen pleier å øke med ca. 3%. Nye tall for skoleåret 24/25 kommer fra lånekassen i løpet av mars 2024. Priskalkulatoren regner også kun ut gjennomsnittet per måned. Vår betalingsplan følger utbetalingene fra Lånekassen. August har en større utbetaling, derfor en større innbetaling til skolen. Vi vil alltid ligge under utbetalingene fra Lånekassen.

Dette utstyret får du låne av skolen

Mange bøker for inspirasjon.

Dette utstyret må du stille med selv

Egen laptop.

Vi har erfaring med elever som har behov for individuell tilplassning pga. funskjonsnedsettelser. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål omkring dette.

Søk på linjaMer om skolenSkolens nettside

Fra bloggen

Man glemmer verden utenfor når man går på folkehøgskole

Jeg kom til folkehøgskolen med høye forventinger. Her skulle jeg få følge drømmen min. Den sosiale bobla jeg møtte ga meg en ny familie.

Les mer på bloggen ▷

Få gratis skolekatalog i postkassa!

Få katalog med full oversikt over alle folkehøgskoler i posten. Bli kjent med skolene i ro og mak, og diskuter med venner og familie!

Bestill katalogen

Linjer som ligner på denne

Klassisk messing (Halvårskurs)

Toneheim Folkehøgskole