
- Åsane folkehøgskole - Bergen
- Telefon: 55395190
- E-post: post@asanefolk.no
- Kurslengde: Helårskurs
- Studietur for linja: London
- Studietur for skolen: Seiltur med Statsraad Lehmkuhl, Lisboa til Cadiz
- Verdigrunnlag: FrilyntDe frilynte folkehøgskolene har verdigrunnlag som ikke tar utgangspunkt i ett bestemt livssyn. De vil gjerne ha elever med ulike interesser og livssyn.
-
Tilbyr: Vegetar, veganDe fleste skoler tilrettelegger for matallergier og andre behov. Ta gjerne kontakt med skolen.
- Miljøsertifisering:
FairtradeSertifisering for skoler som tilbyr Fairtrade-merkede produkter og bevisstgjør om rettferdig handel.
- Sted: BERGEN
- Oppstartsdato: 26.08.2021
- Pris: fra 119 550,-
- Følg linjen på Instagram
Spilldesign og programmering lærer deg å utvikle et spill fra konsept til ferdig produkt. Et år på denne linjen gir deg kunnskap og erfaring innenfor programmering, 2D og 3D design, animasjon og lyd.
Game Jams
Vi mener at den beste måten å lære spillutvikling, er å faktisk lage spill! Derfor arrangerer vi jevnlige gamejams der du ved hjelp av et tema skal lage spill fra konsept til ferdig produkt på bare noen få dager.
Med game jams får du frihet til å utvikle dine helt egne spill ideer og bringe de til live! Litt senere på året skal vi delta på Bergen Game Jam, der vi får møte og jobbe med andre spillutviklere!
VIRTUAL REALITY
Skolen eier en HTC Vive som kan benyttes av elevene til utvikling av VR spill. Unreal Engine har innebygget VR kompatibilitet, og dere vil få opplæring i grunnleggende VR prototyping. Ta på deg VR headsettet, og ta steget inn i din egenskapte virtuelle verden!
PROGRAMMER VI BRUKER
Som spillmotor bruker vi Unreal Engine 4 som gir oss full frihet til å lage både 2D og 3D spill til PC, Virtual Reality, Playstation 4, Xbox One, Nintendo Switch osv. Med hjelp av Unreal Engine’s visuelle kodespråk blueprints, basert på c++, kan hvem som helst lære seg å scripte sin egen spill-logikk på kort tid.
Med Autodesk Maya kan vi lage, rigge og animere profesjonelle 3D modeller til spillene våre. Vi kan til og med printe ut modellene med 3D printer vi har på skolen!
Vi bruker også Substance, som er industriledende innenfor kreasjon av textures til både spill og film. Substance lar oss male direkte på 3D modellene, og har innebygget spillmotor kompatibilitet.
I starten av året bruker vi Aseprite til å lage pixel art. Vi har også tilgang til Adobe Suiten.