Det måtte en folkehøgskolelærer til for å begeistre 100 dommere

I åtte episoder av sangkonkurransen «All Together Now Norge» har deltagerne konkurrert om å vekke følelser hos 100 dommere. Først i siste episode er det én som rører samtlige. En folkehøgskolelærer.

Det ble tårevått da Niklas Arnesen, musikklærer på Holtekilen folkehøgskole, gikk på scenen i episode åtte. Med sangen «A Song For You» av Leon Russel var det ingen tvil blant de 100 dommerne om at han skulle rett til finalen.

Se hele opptreden her.

100 bevegede dommere

– Kjære Niklas, jeg tror ikke du vet helt hva du har gjort nå. Du klarer å fange så mange meninger. Det synes jeg er så vakkert, sa Didrik Solli-Tangen, kaptein for de 100 dommerne, umiddelbart etterpå.

Didrik Solli-Tangen All Together Now Norge

De fleste meddommerne tørket tårer.

– Hva er det med denne mannen og denne låta som gjør at alle sammen blir sånn her, da? lurte programleder Anne Rimmen.

«Wow»

«Det var helt nydelig»

«Takk!»

Klar for finale

I det TV Norge-sendte programmet som ledes av Anne Rimmen, er det om å gjøre for deltakerne å få flest mulig av de 100 dommerne i dommerpanelet til å reise seg fra sine stoler og bli med på allsangen. De som begeistrer flest, går videre til finaleprogrammet. Didrik Solli-Tangen er kaptein for det gigantiske dommerpanelet, som består av fargerike personligheter fra alle spekter av den norske musikkbransjen.

Den eneste deltakeren som så langt har fått alle 100 til å reise seg er folkehøgskolelærer Niklas Arnesen.

Niklas Arnesen All Together Now Norge

Tirsdag 5.mars sendes finaleprogrammet. Vi venter spente på om Niklas på ny får full pott.